14/12

Lucia gick obemärkt förbi. Jag såg ingen med ljus i håret, åt inte en endaste lussekatt, eller pepparkaka, hörde inte en julsång och vips var dagen över! Idag tog jag igen det och hela avdelningen fick vara mig till lags när jag imorse varv på varv spelade Magnus julskiva :)

Idag har vart världens segaste dag på jobbet. Jag gick faktiskt hem lite tidigare för att få sällskap av Jenny på promenaden hem. Snålblåst och regn, men det var faktiskt skönt ändå! Jag hämtade ut ett nytt paket med kläder som jag strax ska prova, kanske någonting man kan ta på i helgen! Känns helt fantastiskt att jag är ledig i tre dagar. Vilken lycka! Däremot är jag lite rädd att min fot inte ska klara båda danserna, jag har fortfarande ont sedan förra helgen. Men jag tänker naturligtvis åka, det kanske går att dansa bort?

Sen vill jag tillägna min lillasyster några ord! JAG ÄLSKAR DIG. Och visa er alla någonting otroligt gulligt som idag kom på posten. Ska bara fixa en ram, så sitter det snart på väggen här hemma.

"Jag minns den dagen då du sa att det inte spelade någon roll om vi bråkade eftersom vi lix blev vänner så snabbt igen. När mamma förklarade vad väsentligt betydde, när vi låste in oss på toaletten på fritids, när du och X mimade till Lili och Sussi. När vi sålde glass hela dagarna och i bästa fall fick en daimstrut på eftermiddagen som belöning. När du flyttade hemifrån, tomheten gick inte ens att beskriva, alla julaftnar då vi fått samma saker, jag minns hur vi skrattat åt mormors alla chex. När du och X lekte men ni ville inte så frågade ni mig om jag visste vad en långtradare var och sen gapskrattade ni. Jag minns ditt lila och mitt orangea hår, undrar om vi hade stolta föräldrar då, hehe. Jag minns våra likadana träningsoveraller, de kläder som inte var lika var lika fast i olika färger, mina var rosa och dina alltid lila. Minns när vi såg Lotta Engberg med mamma, X och X. När vi fick snäckor av X och X. När jag frågade om du hade spillt fil på läppen, när jag sa att du var snyggare med tandställning än utan. När vi spelade yatzy med X via telefonen. När vi lekte följa John med mammorna i Stöcksjö. Att vi skjutsade omkring Nina i skrindan hemma på gården. Hur rädda vi var när pappa krockade på folkracetävlingarna men hur kul det kunde vara att söka och stressa folk att dricka ur sin läsk för att samla pant. När vi var på zoo och mamma alltid blev så förälskad i smådjuren. Att det var då det övergick från över min döda kropp till både en Rolle och en Maja. Minns du när vi köpte lotter och du vann på alla, tror du att jag vann minsta lilla? Men du gav en till mig, jag fick den gula hunden som finns i husvagnen och du den rosa elefanten. Minns du hur jag önskade mig rullskridskor i födelsedagspresent flera år i rad. Jag fick ingenting eftersom jag fyllde år på vintern medan du fick två par. Tillslut fixade jag själv ett par. När jag fick magkatarr, aj men du ställde upp. Jag skulle få sova i din säng, om det hade vart möjligt, istället satt du och höll mig i handen på akuten. Underbara du. Men minns du hur mycket du avskydde när folk kallade oss tvillingar och hur vi fick leka kund och expedit och ”dyta” varorna på Ica Börsen? Minns du när vi rotade där på lagret efter skosulor till våra barn och ringde in i Hm katalogen vilka kläder våra barn skulle ha. Ibland fick man även välja vilka barn man ville ha. När vi åkte pistmaskin och hur sjuk jag var när vi fick våran första snowboard. Minns du tälten vi byggde hos farmor där vi drack saft ur små glas med en sockerbit i. Vi planterade blommor tillsammans med X. Hur vi tävlade om jultidningsförlagen där i slutet av sommaren och minns du examen då vi var gula och rosa, precis likadana. Även om du inte minns allt det här hoppas jag att du inser och aldrig glömmer hur mycket jag älskar dig!!"

Nu ska jag skynda mig duscha. Jag ska åka till Lars och bli bjuden på lite middag där. Och sen ska jag sola så man ser nybränd ut imorgon på dansen ;)

Jag känner mig på fantastiskt humör idag!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback