27/03

Jag och Malin fick en jättetrevlig kväll tillsammans igår. Först såg vi en bio som iofs gjorde mig illa i själen. Jag vill inte tro att världen är ond. Efter filmen åkte vi ut på Maxi och förenade nytta med nöje. Både prat och handling hans med innan kvällen var över.

Direkt efter jobbet idag åkte jag hem och kikade på min deklaration. Man kan se den på skatteverkets hemsida nu och det kändes gôtt att se att jag får åter pengar även detta år :) De kommer nog väl till pass!

Efter en god middag åkte jag och Annika iväg och tränade. Det är så skönt att ha kommit igång på riktigt. Efter träningen åkte jag för att handla mat (jag blir alltid oförskämt hungrig!). Väl på affären fick jag för mig att jag nu tyckte om Risifrutti, som jag aldrig tidigare gjort. Och den smakar väl, så jag tycker nog om det nu. När den är slut ska jag duscha lite och krypa till sängs. Min tredje helg i rad väntar på mig..

25/03

Imorse ringde jag upp jobbet och vi kom överrens om att jag kunde vara hemma idag. Och imorgon. Det kändes väldigt skönt! Ida sa idag när jag träffade henne 'Du är verkligen ledig du när du är ledig'. Hon sa det med viss ironi och när jag tänker efter har jag verkligen gjort allt annat än att hunnit vara ledig idag.

Dagen började hos tandläkaren. Där var jag klar efter 20 minuter och då ett antal hundralappat fattigare. Sedan träffade jag Helena och barnen, vi uträttade en del ärenden och fick lunch med efterrätt på Ullas kondis. Därefter mötte jag upp Hanna och vi köpte oss varsinn gammal cykel hos en trevlig cykelreparatör på stan. Min pärla står på balkongen eftersom den ännu saknar lås och där ska väl förhoppningsvis ingen kunna sno den!? Vi cyklade hem i snöstormen och jag var så kall om mina tår att jag var tvungen byta skor med Hanna halvvägs. Bytte om hemma och åkte på Iksu för ett pass bodypump med Ida och Kajsa. (Mina muskler är SÅ ömma!) Handlade sedan på vägen hem och gjorde en pastasallad som sen middag. Nu har jag precis stängt dörren efter ett besök av de nya hyresgästerna till denna lägenhet. De ville inte bara flytta in, de ville även köpa mina möbler så jag sålde ett och annat :)

24/03

Först en tanke till mina kusiner som förlorade sin far inatt. Vi tänker på er.

Det känns så skönt att ha jobbat klart för denna påsk! Fina pengar kommer det bli och lagom till flytten trillar de in. Jag trodde verkligen att jag var ledig imorgon, men jag hade fel och när jag insåg det ville jag bara gråta. Usch, jag skulle behöva lite sovmorgon! Det hade jag iofs inte fått ändå eftersom jag bokat in tandläkartid imorgon förmiddag. Men men! På onsdag är jag iaf ledig och då ska jag inte göra nått annat än att vara ledig. Sen ska jag nog höra om jag kan få nån fler ledig dag snart, två dagar ledigt på tjugo är rätt häftigt..

Håller på att tvätta lite nu sen ska jag eventuellt iväg och träna med Annika innan Tommy kommer hem. Ska bli så mysigt att få somna på en arm inatt!

20/03

Det är hårda dagar på jobbet och jag har vart jättetrött när jag kommit hem. Men jag trivs ändå mitt i stormen, det känns så skönt att ändå ha kontroll över ett sånt kaotiskt läge som faktiskt vart under gårdagen och idag. Nu väntar en massa röda dagar så jag har fortfarande gnistan att ge allt ett par dagar till. Frågan är hur det känns nästa helg när det blir min tredje på rad?

Idag efter jobbet har jag umgåtts med Johanna och Annika. Det var på tiden. Och mycket trevligt. Jag delade definitivt dagens roligaste stunder med dem och jag måste få bjuda på en bild som är helt underbar! Den hamnade på sniskan men ögonblicket är iaf fångat.

Annika provar kläder, mitt i butiken.

Skjuts hem ikväll fick jag av min lillebrors kamrat som enligt bedömning på körstilen, precis tagit sitt körkort. Det var en upplevelse men jag kunde inte sluta le och minnas hur stort och häftigt allt var när man var sjutton/arton år. Jag unnar dem alla kommande upplevelser! Det var en händelserik tid. Men jag är själv glad att jag är äldre än så.

För helgen har jag ännu inte planerat klart. Troligen kommer jag inte orka iväg och träna imorgon men det blir nog så om jag inte tar mig ut för någonting annat. Efter jobbet på lördag är vi ett helt gäng från jobbet som ska ordna med påskmiddag. Det blir nog helgens höjdpunkt faktiskt. Slutligen är det söndag och kanske blir det ett samkväm då.

19/03

Påskveckan har inletts och det innebär för min del en hel del jobb. Jag har tagit på mig hela nästa helg så jag har lite som väntar. Känns dock helt okej med tanke på att det är flera röda dagar och att Tommy ändå befinner sig i Jämtland.

Sedan sist har jag hunnit äta middag med Helena och pojkarna, det var mycket trevligt och jag hoppas det blir snart igen. (Håller med om att vi hann prata lite för lite!) Igår var jag ledig och fikade tillsammans med Magdalena, Linda och Ulrica på NK, även det en mycket trevlig stund. Just nu äter jag lite frukost och sitter färdigklädd för att åka och träna. Sen blir det kvällsjobb, vilket som vanligt inte känns särskilt lockande.

15/03

Gårdagen blev en lyckad sådan. Efter jag slutat jobba gjorde jag mig i ordning och åkte till Tommy. Han systrar hade då anlänt och vi åkte som planmerat till Great Eastern för middag. Därefter såg vi Jill Johnsons konsert på Aula Nordica innan vi avslutade kvällen på Harrys. Vi fastnade på en vimmelbild..

vimmel harry
Vi, tillsammans med systrarna och två bekanta till Tommy.

Idag fick vi en skön sovmorgon innan vi åkte ned och strosade på stan. Vi åt lunch tillsammans innan syskonen sedan skulle återvända hem till Övik. Ikväll planerar iaf jag för en tvkväll och en chipspåse, sen får vi väl se var det slutar! Sanna Nielsen eller Charlotte Perelli tar hem kvällen, eller vad tror ni andra?

12/03

Jag hade ett gäng planer för denna dagen. Men det mesta blev ingenting av och jag har vart väldigt rastlös ikväll! Väldigt, väldigt rastlös. Jag hade planerat att träna med bokade om det till kvällen för att få följe. Mitt följe blev sjuk och jag fick inte med mig någon annan så det blev ingen träning.. Malin fick förhinder ikväll så jag har bara ägnat mig åt att tvätta, laga middag (kanongoda rödspättafiléer) och slinga håret. Imorgon efter jobbet ska jag åka till Sävar och fira min far som fyllde år igår. Sen är det snart äntligen fredag igen och då ska vi gå ut och äta och på Jill Johnson tillsammans med Tommys systrar.

11/03

Idag anmälde jag mig till en ny buggkurs. Det känns kul att ta tag i det igen! Jag hade riktigt roligt i fredags på dansen och det var längesedan jag kände så. Jag kom med i fortsättning2 och bäst av allt är ju att Lena blir min coach :) Nu måste bara dansa upp eftersom jag hoppar över en kurs men det ska nog ordna sig.

Har min lediga dag imorgon och det ser jag verkligen fram emot. Jag ska sova här hos Tommy, så jag slipper mina morgonpigga katter imorgonbitti. Blir fantastiskt skönt! Under morgondagen ska jag ta mig iväg och träna för hittills i veckan har jag inte hunnit med det.

10/03

Egentligen borde jag sova för längesen! Det har vart otroligt lite sömn i helgen och jag är rätt trött. Men idag har vart en fullspäckad dag så jag har ännu inte hunnit varvat ned riktigt för att somna nu. Klockan 6 imorse var jag på jobbet och där var fullt upp tills hemgång strax efter 15. Vid 18 var jag sedan tillbaka för att sitta i personalmöte i tre timmar. Efter det åkte jag hem för att sätta mig och leta mera laxfilé till den annons vi har nu. Efter att det lyckats sprang jag över till Anneli och fick håret klippt :) Nyfriserad och fin är jag nu äntligen hemma. Borde som sagt sova, men nu är det inte länge tills T kommer hem så nu kan jag lika gärna vänta och fixa med lite kvällsfika.

En rapport från Melodifestivalen, resan och vistelsen i Kiruna.
Resan till Kiruna startade i lördags morse från tågstationen här i Umeå och tills vi kom fram hade allting gått fint. Sen påbörjades en del strulande. För det första anlände vi till ett kallt(!!!!) Norrbotten, 26 minusgrader visade det sig vara och vi hade såklart inte klätt oss för det. När vi kom fram hade vi inte en aning om vilket håll vi skulle gå och den första bilen vi stoppade lurade iväg oss på fel spår. När vi sedan äntligen kom fram, ca en timme innan vi planerat att ge oss av fanns inget rum pga dubbelbokning. Detta fick de i sin plikt lösa och vi fick ett rum på samma vandrarhem som planerat. Någon duschning blev det aldrig tid för så vi fick på en toalett göra oss klara för festival. Ett snabbt mål på Sibylla fick bli dagens första och enda riktiga mål mat. Sedan letade vi reda på festivalbussarna och bussades ut till den flyghangar vars Melodifestivalen skulle hållas.

Festivalen var riktigt bra! :) Nöjda gav vi oss efteråt iväg tillbaka till 'stan' för att gå ut på Schlagerfest på hotellet. Någon schlagermusik blev det inte direkt, vi räknade till fyra låtar på hela kvällen och det var lite av en besvikelse. Men folket var trevliga och jag fascinerades av samsandet utav uteställen. En åldersgräns fanns men i lokalen fanns garanterat underåriga och även 55+are. Något vi också hade svårt att förstå var den 'mellanstadie-tryckare-liknande' dans som dansades till Hardrock Halleluja.. men man kanske gör så i Kiruna, vad vet vi?

På söndagen var vi tvugna att vara utstädade kl 10 och med tanke på att man visst inte behöver ta hänsyn till folk på ett vandrarhem hade vi vid den tiden inte sovit särskilt mycket. Men vi städade ut och gick iväg för att få i oss lite frukost/lunch... Inte ETT ställe förutom Ok hade öppet. Så vi fick köpa oss lite mackor och godis och söka reda på järnvägsstationen var vi sedan bäddade upp med handdukar och sängkläder för att inte frysa ihjäl. I fyra timmar försökte vi där fördriva tiden innan tåget äntligen gick.

Otroligt var att vi höll humöret uppe hela resan. Vi fick skratta lite åt allt som gick snett! Däremot var vi båda överrens om att det var otroligt skönt att komma hem till trygg mark igen! Och frågan är om någon av oss någonsin kommer att återvända till Kiruna? Men visst var det en resa vi minsann kommer minnas.

Jag hade ett gäng bilder jag hade tänkt bjuda er på, men nu verkar den inte vilja ladda in fler. Så tills vidare för ni nöja er med dessa, så får jag försöka ordna resterande en annan dag.

F v. Kisse på favoritplatsen. Katterna älskar Tommy. Jag & Ida på väg ut i Kiruna. Nyfriserad.

07/03

Blev rätt sen hem ifrån jobbet idag. Linda ska sluta och det känns rent ut sagt skittråkigt att bli av med henne! Efter lite handling (matsäck inför tågresan bland annat) så åkte jag iaf hem. Sedan dess har jag hunnit färga mitt hår en nyans mörkare.. men bara en nyans. Hade även tänkt slinga håret på det, men sen kände jag att det inte fanns energi för det ikväll. Risken finns att jag lagom till avfärd till dansen varken skulle ätit middag eller vilat så jag struntar i slingorna ikväll. Istället ska jag ta mig lite mat innan jag påbörjar packningen för imorgon och klädvalet för kvällen. Eller så vänder jag på turordningen och börjar med klädvalet och packnigen ;) Det låter mer naturligt för min del.

06/03

Just nu är det väldigt mycket som rör sig i mitt huvud. Det är faktiskt på gränsen till lite för mycket, även om alla saker som händer bara är positiva! Det ska iaf bli skönt med helg. Jag funderar på ta mig iväg på dansen imorgonkväll, det var ju ett bra tag sedan sist. Sen på lördagmorgon åker jag och Ida iväg till Kiruna för att se Melodifestivalen. Idag har jag och Hanna vart och tränat igen, så jag har även i veckan nått upp till min målsättning med tre pass i veckan. Känns skitbra :)

04/03

Det har gått bra för mig att komma igång med träningen och jag hoppas att det ska fortsätta lika väl. Igår var vi iväg på Gympa2, jag tyckte det var riktigt bra trots att jag inte har någon kordinationsförmåga. Många gånger var jag tvungen skratta lite åt mig själv. Men det ger sig säkert efter ett par gånger!

Allt mer händer runt flytten. Våra lägenheter och bilplatser är uppsagda och ligger på Bostadens hemsida idag. Vi har även sagt upp en del abbonemang som vi har dubbelt utav. Troligen delar vi och de andra hyresgästerna(i trean) på sista månaden så vi har tid att städa ur våra två lägenheter ordentligt. Inflyttningsdatum blir därför troligen 15 maj.

Ute är det helt fantastiskt väder idag. Jag har vart ute och gått lite i solen och nu ska jag fixa lite lunch medan jag tvättar! För övrigt har det vart en spännande och bra förmiddag med besök på två intressanta platser.