28/07

Idag har vi legat nästan hela dagen på Nydala. Vi kom strax efter 10 i förmiddags och lämnade stranden strax efter 16. Johanna kom och gjorde oss sällskap och det blev hela två dopp! Det är inte illa för att vara jag! Vädret är helt underbart och även kvällarna är varma och sköna. Fin färg börjar äntligen bränna fast. Tommy åker till stugan imorgon men jag tänkte vara hemma och spendera tid med folk jag inte hunnit se i sommar. Imorgon ska jag ha picknick-lunch med Helena och barnen. På kvällen eventuellt träffa Helen. Sen på torsdag har jag planerat in för middag med Johanna & Annika.

Vi har ikväll varit och köpt ett nytt utebord. Stolarna hade tagit slut, så Tommy får kika i Övik om de finns kvar där. Efter det åkte vi för att hitta bra skor till mig, men jag hittade ingenting klockrent. Jag tycker de är på tok för dyra! När vi ändå befann oss på Sporthuset tittade vi förbi på Babyproffsen för att bli ännu mer förvirrad bland alla barnvagnsmodeller. Tur att det är ett tag kvar, så hinner man kanske sätta in sig i allt.

25/07

Vi har nu kommit hem efter ännu en veckas semestrande! Det började i stugan med familjemiddag på Tommys sida och sen blev det Åselemarknad och sedan vidare till Östersund ett par dagar. Vädret var inte alltid strålande men det har vart en härlig semestertripp! Jag tycker om att få resa runt lite men efter en veckas fläng var det rätt skönt att komma hem. Jag har nu inte planerat för något den sista veckan, väder och vind får bära och sen får vi se vad som blir! Ikväll är det dans på Gräsmyr. Jag hoppas att jag inte har för höga förväntningar på kvällen.. förjag hoppas verkligen på en bra danskväll. Jag tycker redan att jag har vart 23 ett par månader, men det är imorgon som det är min dag. Då ska vi ut i stugan och träffa mamma, pappa, bror och farmor... äta jordgubbstårta och njuta av sommarvärmen! Och kanske dyker där upp nån present får vi hoppas :) Sånt växer man ju inte ifrån.

15/07

Hela dagen igår låg vi på stranden. Eller flera, flera timmar iaf. Det blåste och man kände inte riktigt att solen tog. Men det gjorde den! Hräligt var det iaf. En riktig sommardag, som vi avslutade med grillmiddag. Idag åkte Tommy tillbaka till stugan. Jag kände själv att jag ville vara hemma några dagar till och flänga runt lite här! Idag har jag gått på stan och hittade en fin kjol på PoP. Den kostade skjortan! Men var fin och bekväm. Jag träffade Magdalena och Micke som vart i Luleå i tre veckor och ikväll ska jag försöka ta tag i lite städning och umgås med min bror.

Imorgon har jag och Annica planerat för fint väder och gassande sol! Stranden var planen. Sen på kvällen är det dans i Baggböle. På torsdagmorgon ger jag mig av till Övik och vidare ut i stugan. Planen är att under helgen besöka Åsele-marknaden och sedan Östersund under början av nästa vecka. Tänkte bjuda på lite sommarfoton. Har inte laddat in och bytt till mig allt som tagits, men här är några.

Hoppas ni njuter av sommaren, såsom jag! Det är ju helt underbart med sol och ledighet :)

Torrvattnet

Rhaspody in Rock med familjen

Jag och en växande mage :)

13/07

Semestern har börjat och nu börjar jag känna att jag njuter av ledigheten. Det tar ju ett tag innan man fattar att man får ta dagen precis som den kommer och att man inte ska jobba på måndagmorgon. En första vecka av fyra är avklarad. Första helgen så hade Tommy semesterfest och på söndagen firade vi Alva som fyllde 6 år! Tjejen är ju stor nu! På måndag rullade vi ned till Övik och där har vi vart tills i fredags. Jag klarar ett par dagar men längtade hem till civilisationen efter några dagar.. Till veckan åker nog Tommy några dagar innan mig, han blir inte lappsjuk lika fort ;)

Igår var vi på dans i Grärsmyr. Det var jätteroligt att komma iväg båda två och jag hade en trevlig kväll! Tyckte Blender saknade lite spelglädje och det saknades lite dansfolk men i det stora hela var allt väldigt lyckat. Ikväll ska vi på Rhapsody in Rock på Ön. Mor och far, syskon med respektive och barn och även morbror med familj ska dit. Kommer nog bli en riktigt mysig sommarkväll i det gröna! Synd att halten av gräspollen är så enormt hög just nu. Jag får just nu bara ta ögondroppar och nässpray och det hjälper bara korta stunder.

Planerat för resterande del av semestern är en resa nånstans i Sverige och troligen en tur till Östersund (Linnea -är du hemma i början av dånästa vecka?) Sen en tur till Ikea måste det bli. Inte för vi någon av oss är särskilt brydd om den oordning som fortfarande råder, men det börjar kännas som det vore skönt att få ordning på kaoset snart!

Imorgon går jag in i vecka 16. Alla som är gravid för första gången tycker tiden kryper fram. Själv är jag fascinerad varje vecka av allt som händer innuti, känns som tiden rusar fram. Snart är ju hälften över. Har gruvat mig länge för att ta på mig mammakläder. Av dom är jag inte alls särskilt impad och har vänt varje gång jag tänkt prova. Men igår var jag tvungen i ett par byxor.. och upplevelsen för mig var hemsk! Jag tyckte jag såg tragisk ut. Stora fluffiga tältkläder. Jag bara grät i provhytten! Men efter lite coachning fick jag mig ändå ett par jeans och såhär i efterhand är jag faktiskt rätt nöjd :)

04/07

Ultraljudet gick bra. Det var bara EN bebis och det kändes faktiskt som en lättnad!
Vår egen beräkning var också rätt, så beräknad födsel är fortfarande 6 januari -09.

03/07

Idag har jag vart hemma från jobbet. Har haft jättejobbig huvudvärk hela veckan och har känt mig hängig. Har försökt vila idag men huvudvärken sitter kvar trots piller, vätska och vila. Jag blir hemma imorgon med.. och det är ju min sista dag innan FYRA härliga veckors semester! Ska bli så skönt med ledighet och det är man väl värd efter ett arbetsår tycker jag.

Börjar vara smått nervös inför morgondagens ultraljud.. men det ska nog bra. I tvillingfrågan vet jag nästan inte vad jag vill ha för svar. Men det ska iaf bli häftigt att få se det lilla livet/n. Och jag lovar att höra av mig efteråt!

Nu ska jag försöka röja lite innan jag ska återgå till ryggläge!

01/07

Igår fick vi lyssna på bebishjärtat! Det var en enorm lättnad att höra att det slog. Åtminstone för mig blev det mer verkligt och på fredag får vi även tjuvkika på ultraljudet. Även barnmorskan skrämde upp mig lite, hon tyckte jag vuxit bra. Vore ju en jackpot med två på en gång, men jag tror det är lugnast att ta en i taget. Hursom, på fredag får vi ju se. Ett kilo upp.

Det är verkligen nedräkning till semestern nu. Jag är fortfarande enormt trött emellanåt och det påfrestar att stiga upp tidigt. Men nu är det bara tre dagar (två och en halv) kvar! Försöker hitta nån som vill med utomlands.. Någon!? I övrigt har vi bara planerat för hemmavistelse och stugvistelse. Eventuellt nån sväng i Sverige, Stockholm eller nått sånt. Bra semestertips mottages gärna! :)