15/12

Det var en jättegod middag hos Lars igår och så skönt att lägga sig i solariet efter det. Fem tior senare klev jag ur med mycket gott resultat. Blev en hyfsat tidig kväll men inte så många timmar sömn. Jag väcktes två gånger av telefonen och kunde inte somna om efter klockan åtta! Det måste vara nått fel på mig? Jag har ju alltid god, djup sömn. Jag kom iaf igång tidigt med den sista städningen och nu är det jättefint och rent här hemma :) Nu ska jag snart ge mig in på packning för helgen, dusch, klädval för kvällen och matlagning. Ser verkligen fram emot danserna, men också att få komma bort några dagar.. ska bli otroligt härligt! :)

Det söta brev jag fick igår hjälpte mig minnas en massa roliga saker, jag har skrattat så när jag läst det och nu har jag skrivit ett svar;

"Ja, kära syster, jag minns! Minns du hur stolta vi var när vi fick vår lillebror? Hur Nina alltid tog platsen framför pappa på skotern, och hur vi skrek farmora efter farmor när vi handlade i Bodbyn. Minns du hur jag sparkade dig i ansiktet för att du försökte komma in på mitt rum och hur vi hjälpte pappa att fylla kanel i kylaren på folkracebilen? Minns du hur du kaxigt skulle visa hur man föll mot marken med händerna bakom ryggen, och landade på näsan på köksgolvet. Ditt underbara uttal på pineapple, och hur du inte kunde läsa ut det svenska ordet senare. Minns du killen i guldsmedjan i Turkiet, som var kär i dig, men gav mig ett guldhjärta? Minns du vår picknick på Erikas pingisbord i garaget? Hur vi åt upp en hel limpa bara för att mamma och pappa skulle bli utan. Hur vi skrattade när morfar skulle gå på klo. Minns du när vi tillsammans med Malin skrek ”Kör med öppen dörr” hela Nydala runt och alla träbilar vi byggde på dagis? Hur vi bråkade om vem som egentligen föll i skurhinken och hur vi i tonåren klämde varandras finnar. Minns du hur jag stänkte yoghurt över hela köksdörren hemma? Minns du jakten efter godisbitarna i skålen hos mormor och morfar och hur du grät när mamma åkte till Sandö på veckorna? Minns du när pappa rakade bort sin mustasch och minns du hur vi samlade ihop alla daggmaskar från jordgubbslandet i en liten hink? Minns du hur värdelös du var på att cykla på cykeln på husvagnscampingen i Örebro och hur vi slogs om campingtidningen i baksätet på bilen? Hur vi hatade att roa vår lillebror och hur irriterade alla vi andra var när du skulle sjunga dig själv till sömns på kvällarna. Minns du när du blev kissnödig på bussen i Täfteå, och hur du gnagde sönder din knoge? Våra tamagotchis som pep hela nätterna och alla saker vi tappade mellan springorna på altanen. Minns du hur jag slösade, och hur du vänligt både sparade och delade med dig? Minns du hur vi hjälpte pappa plocka dubb på däcken och vårt första sommarjobb som jordgubbsförsäljerskor? Minns du vår tid hos dagmamman, när Daniel bytte ut Eloise mot Ann-Louise och hur vi kladdade ihop maten till bubbelbajspure? Minns du när jag kastade upp min slingedarjus och orsakade en fettfläck i taket på Storspoven och hur vi bråkat alla gånger när du stulit mina kläder? Kära syster, minns du sist du var hemma, när vi tittade på varandra och sedan glatt mosade vår leverbiff?"

Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Så himla söta ni är. Och så glad och överaskad du måste blivit när du fick ditt brev. ni har skrivit så fint båda två och när jag läser börjar jag själv minnas allt som jag och min lillasyster gått igenom och gjort. Så kul!

2006-12-15 @ 18:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback