24/12

Ännu en julafton till historien. Den allra första utan snö för min del. Visst kändes det trist imorse, men jag har faktiskt inte reflekterat särskilt mycket över det sedan. Dagen har vart mysig och bra på alla sätt.

Imorse fick jag vakna upp tillsammans med familjen. Min lillsyster kom med täcke och kudde till min (90's)säng strax efter åtta och sen kunde vi inte somna om. Precis som när man var liten. Klev upp för att äta den förut traditionella julfrukosten, som var lika god även i år! Vi syskon bestämde oss för att åka till Bodbyn på julbön (jag körde, äntligen igen!) Det var stämning där och det kändes som julafton på riktigt efteråt. Åkte sedan till farmor dit även mamma, pappa och alla kusiner på pappas sida anslöt sig. Som alltid på julafton har man mest ägnat sig åt att tänja på magsäckens gränser. Väger säkert några kilon mer nu än imorse! Alla väntade ivrigt på Kalle Anka, men minst 50% av hela släkten sov sig igenom. Däremot var vi vakna när 'Kan du vissla Johanna' började. Det är min julfavorit! Det är en sådan mysig liten film.

Efter en god julmiddag kom tomten och visst är julafton barnens högtid, det glittrar så gulligt i deras ögon! Men jag är också mycket nöjd med julklapparna jag fått. Fick de få saker jag önskat mig och lite till. Nu är jag hemma hos min kisse! Det var jättemysigt i Sävar, men jag ville ändå hem till min baby. Har pysslar lite med mina julklappar och tänkte ta mig isäng snart. Imorgon åker jag dock tillbaka till Sävar över dagen för att fira med syskon och syskonbarn. Det ser jag mycket fram emot!

Hoppas ni alla haft en underbar julafton. Och får en trevlig fortsättning på julen också! Kram!

  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback