25/07

Oh my! Var någonstans ska jag börja?! Jag är glad att vara hemma, ta en dusch i sitt eget badrum, plocka mat ur kylskåpet när man känner för det osv men fy tusan vad jag kommer sakna mina backpackers! Jag har haft det helt underbart. Semestern fick en start jag aldrig glömmer.

Resan började i torsdags, jag och Marie åkte från Umeå ganska precis 17. Det var rätt knepigt att hitta till farmen, men efter många om och med hmnade vi där till slut och sen bar det av mot Norge. Efter många timmars köring med en paus i Östersund anlände vi till fritidscentret 03.10. Där stupade vi isäng.

Fredagen var varm, oerhört varm. Vi brände oss rätt bra och jag måste säga att vi fått mycket fin färg under resan. Och mitt hår är ännu mer vitt. På fredagen gjorde jag någonting jag aldrig trodde jag skulle göra. Och, (mycket viktigt) aldrig gör om! Med fantastiskt hög puls, svett och tårar klättrade vi i berg. Ingen av oss var särskillt kaxig när vi insåg att vi kommit en sjättedel och var livrädda och all vätska var slut. Jag är stolt över att jag klarade det, det var en upplevelse verkligen, men jag gör nog inte om det. Många gånger fick man bara förlita sig till en vajer. På kvällen var fest nummer ett.

Lördag var det omtalade dagen då alla släktingar till de som ägde stället hade sin släktträff. Det var massvis med folk! Vi och tre andra hörde inte till släkten, men vi hade minst lika trevligt ändå ;) Till lunch fick vi en enormt god fisksoppa som Marie tyvärr blev lite dålig av. Killarna gjorde dyk, men själv ägnade jag tiden till att titta på djurlivet från land, plockade snäckor, musslor, håll i sjöstjärnor, en manet och sist men inte minst fick vi se valarna på fjorden. Var även med när de fiskade torsk, makrill, sej, kolja.. allt det jag säljer på jobbet. Festen på kvällen var helt enorm och vi bjöds på bla haj till middag.

På söndagen mådde vissa bättre än andra. Jag tror det var då vi åkte in till Leksvik, som hade ett litet centrum. De tog inte ens svenska visakort så vi stannade inte så länge. Vi tog vara på solen nere vid saltvattnet och det tog bra även denna dagen. Sen bestämde vi oss för att rulla mot Sverige. Det blev pizza och övernattning i Östersund på Frösö camping. Där var fest nummer tre!

På mångdagen, alltså igår fick jag och Marie vår vilja igenom och gå på zoo. Det var fakstiskt ett dåligt zoo, vi var inte alls särskillt imponerade, men det var trevligt ändå. Vi åkte vidare till Anders stuga utanför Sidensjö där både Micke och Anders bor/bott. Där har vi tillbringat sista dygnet. Enormt härligt! Bad, bastu, grillad mat, fjärde festen i ordningen och massor med sol. Vi stannade där tills i eftermiddag, sen åkte vi hem för att lasta ur grabbarna, säga hejdå och åka hem till varsinn bostad. Det blev nästan känslosamt.

Kisse blev glad när jag kom iaf och det är skönt att ha någon som väntar på sig. Nu ska jag surra med hela världen innan jag kan sova, och sedan vakna ensam på min födelsedag. Det är första gången i mitt liv, och det känns tråkigt, men jag vet att dagen blir bra ändå. Jag åker till mor och far på dagen och sen ska det dansas ute i Baggböle!

Jag älskar sommar och jag älskar semester. En mer minnesvärd resa under denna sommar kommer jag garranterat inte att uppleva!
Frida

Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att läsa om din resa :) Kul att du ringde också! Vi hörs imorn :)
KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback