20/03

Oj oj, jag har verkligen såå mycket att skriva om idag! Jag vet nästan inte var jag ska börja.
Men.. here we go!

På fredagen vinkade jag av älsklingen som åkte till Västansjö för lite skoter och vinterupplevelser. Han är fortfarande kvar och nu börjar längtan efter honom smått tränga sig på. Men det är bara två dagar kvar nu.

Jag hatar verkligen att packa och kom mig inte för det förrän det blev panik! Det fanns så mycket annat som också behövdes göras. Märktes under resan att packningen inte var riktigt genomtänkt, men jag överlevde det också. Jag hade ju tandborsten ;) Det blev senare och ungefär tio minuter innan hämtning sattes nervositeten i mig. Usch, jag blir båda illamående och annat. Men det är tur jag känner mig själv.. det gick såklart över ganska direkt vi kommit på tåget. Tågresan gick fint, det var synd att det var natt så man inte såg så mycket, men jag älskar verkligen att åka tåg. Riktigt tåg, inget x2000 eller liknande. Jag och hela pulade i oss ostkrokar och surrade bra fram till 00.30 då somnade jag :) Helena hade svårt med sömnen och fick bara sova 2½ timme, stackarn! Själv sov jag säkert det dubbla.

Väl framme sökte vi redan på toaletterna på centralen för att byta om, borsta tänder och piffa upp oss lite! Hanna mötte oss på Sergels torg och sen var shoppandet i sin vilda gång! Vi gick från 7.45 (butikerna öppnade inte förrän 10, men fönstershoppa går ju också) fram till 16.30. Då började mitt humör vara halvkasst. Jag hade så ont i fötterna, kände dem inte ens när vi satte oss :/ Men fina saker fick jag mig. Och mina systrar också. Hanna åkte hem till Jonas och vi (jag & Helena) tog oss en middag och piffade upp oss på en femkronors-toalett ;) Det gick det också!

Sen var det dax för festival! :D Åhh. Redan vid Globen shoppingcentre var stämningen på topp! Det var så fint med allt pynt och det spelades schlager från krogarna intill. Vi sökte oss till det hotell där vi skulle hämta våra biljetter, och även om vi fick sidosikt och satt rätt långt ifrån var vi ändå nöjda! Helena hade med sig en kikare ;) Hon sa att hon skulle söka efter kungen :D Haha! Festivalen igenom var en höjdare. Tänkte lägga ut en del bilder. Kommer de inte upp här finns de senare på Apberget.se För mig spelade det ingen roll vem som vann, Magnus var ju tyvärr redan utesluten så det fick bli som det blev. Det var så skönt att höra Magnus live igen, jag har dock redan glömt hur han lät ;) Han skiva släpps väl snart och då kommer den gå varm här hemma.

Efter finalen vällde det ut folk ur Globen, 13 500 hade sett festivalen med oss och alla ville ju hem. Tunnelbanan var knökfull och det var inte lätt att få tag på taxi. När det äntligen blivit vår tur i "taxi-kön" kom en kvinna och pucklade på min syster. Folk är inte kloka i Stockholm! Tacka vet jag Umeå. (Jag önskar jag hade dig på hemmaplan, kära syster!) Den resväg som enligt tigare uppgifter skulle ta max en halvtimme, tog för oss närmare två timmar. När vi äntligen kommit fram till Solna vars vi skulle sova somnade vi bra fort. Dagen hade verkligen vart lång!

Sömn fick vi en del av den natten. Dock inte tillräckligt, vid sex vaknade barnen i huset. Låg ändå till halv nio ungefär. Väl uppe fick vi frukost och började ringa runt till flygbolagen. Det visade sig inte finnas några bra biljetter. För min syster skulle det kosta 1800:- enkel hemresa. Så vi bestämde oss för buss. Där blev det panik igen! 2 timmar till avgång och vi som tänkt äta med Hanna och massa annat. Vi hann träffa henne 20 minuter innan hon vinkade av oss.. sen hade vi 10½ timmes resväg på bussen. Det gick faktiskt över förväntan, men väl hemma deckade jag bra fort. Dock väckte katten mig 03.30 och var busig.. suck. Somnade om iaf. Vaknade 05.39 och insåg att det var en minut innan Marie skulle hämta mig :/ Jag hann med henne iaf ioch har haft en kort dag idag (slutade 12) så nu när jag gjotr detta ska jag sova en stund!

Om ni har tagit er enda hit har ni gjort det bra ;) Jag tror inte jag missat så mycket, men var det nått jag lovat skriva om så fråga mig.

Har förresten en annan helt sjuk sak att berätta. Detta hände på Maxi igår, jag var inte där men har ju fått höra ;)

En kvinna har trasslat in sig i en plastpåse som hon inte märker att hon släpar efter sig. En vänlig själ går fram och tar henne på axeln och berättar hur det står till. Kvinnan blir då helt vansinnig och frågar varför hon tagit på henne, det slutar med att den vänliga själen vänder om och går och blir träffad av ett äpple som kvinnan kastar. I bakhuvudet. Hon slänger sedan sin korg på en annan kund som börjar gråta. En jobbarkompis Marcus går fram till kvinnan som är helt hysterisk, lägger händerna på hennes axlar och förklarar att sånt här accepteras inte. Då börjar kvinnan kasta bananer på honom.. Tja, vilken cirkus alltså! Hade bra gärna velat vara där och se rabaldret.

Nu ska jag sluta ;)
Kram på er,
Frida

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, din helg lät ju helt underbar! AVUNDSJUK!

Haha, å det där på maxi. Moahaha! På tal om maxi så undrar jag om det där med jobb i sommar? Kan man söka på något vis?

Synd att du inte ville med och simma, undanflykter ;)

Postat av: Linda-Marie

Helgen låter som den har varit underbar, och incidenten på maxi, det går inte att göra annat än att skratta. en del är inte riktigt kloka!

2006-03-20 @ 19:26:23
Postat av: Hanna

Oh! Jag kan inte ens beskriva hur mycket det betydde att ha er här, även om ni gärna hade fått stanna en stund till.

2006-03-21 @ 08:18:35
URL: http://haannna.blogg.se
Postat av: Anonym

OjOj vilket äventyr! Det där slår ju till och med våra resor :P Men jag är så avundsjuk på dig som fick se Melodifestivalen, och det var ju bra kort på apan.
Men nu är det bara tre dagar kvar tills jag kommer upp och då ska vi ses :) Jobbar du i helgen?
Kramar om

2006-03-21 @ 16:48:06
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback