13/11

Häromdagen sålde mamma en tvmöbel till en kille som var mycket söt och trevlig enligt henne. Vi fick oss ett gott skratt när hon sedan avslutade hela försäljningsstoryn med "han var precis som Orup!" Och som att hon skulle veta hur han är? ;)

På torsdag slås portarna upp för Jula här i Umeå. Men jag & mamma var där redan idag för att tjuvkika lite och för att hälsa på pappa på hans nya jobb! Han ser ut att trivas väldigt bra och människorna han jobbar med verkar mycket trevliga. Där fanns iaf mycket som folk säkert vill ha. Min mamma skulle gärna handlat hälften av allt som fanns där och hon är ändå inte en "typisk" Jula-kund. Övriga projekt i eftermiddag har vart att besikta och överlåta Hannas lägenhet, vilket var mer struligt än enkelt. Men till slut löste sig allt. Vi hade mycket vi skulle hinna med, men jag blev droppad mitt på stan när mamma plötsligt insåg att hon hade kvartsamtal med sin son hemma i Sävar. Nåja, jag fick ett par timmar med min mor och hann iaf köpa en ny ljusslinga till mitt fönster!

Ikväll ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. Det är många sådana kvällar nuförtiden! Men jag gjorde ju bort en hel del fläng i sommar. Jag tog på mig förmiddagspass imorgon, vilket innebär att kvällen är fri även imorgon :) Onsdag ska jag jobba med min syster på hennes andra föreläsning på Cafe Station. Denna gången är ämnet "Att leva nära missbruk" och hennes hemsida kan du hitta
här ifall du skulle vara nyfiken/intresserad! Sen är det bara torsdag, innan fredag kommer och då är det dax för ett nytt danstillfälle! Jag ser fram emot den dagen. Men nånstans gruvar jag mig för den också. Men det vore väl konstigt annars kanske. Jag har redan gjort klädvalet, så nu har jag ett mindre att fundera på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback