07/10

Egentligen är jag på tok för trött för att skriva, men jag skulle nog inte kunna gå isäng utan att ge alla er nyfikna en rapport om gårdagen ;) Och visst, jag erkänner. Jag är beroende av att skriva av mig.

Vid 18-tiden igår blev jag upphämtad och resan mot Skellefteå började. Jag inhandlade godis på resan upp(!) Det är ju faktiskt helg tänkte jag. (Jag vet att jag aldrig kommer lyckas 100%-igt med uppehållet!) Vi parkerade på Folkparken sju minuter före spelstart så det var snabba ryck in i lokalen. Det var lagom med folk, inte alls för mycket som jag hade väntat mig. Jag hade bara bra danser hela kvällen igenom! Det är inte ofta det händer. Sen hade jag en dans vars danstekniker inte alls stämde, men han var säkert duktig för det. Det var nog jag som ställde till det. Tiden bara rusade iväg och plötsligt var det vara 70 minuter kvar av kvällen. Jag hade dansat i nästan fem timmar utan att ens slänga en blick på klockan! :) Det är bra betyg för kvällen. Jag träffade mycket bekanta ansikten och någon krossade min mur på nytt. Fast det gör inget ;) Men jag står med fötterna på jorden! Jag slumrade till i bilen på vägen hem efter lite energiintag. Dörren här hemma låstes upp strax före fyra och jag snörde mig formligen isäng. En dryg timme senare ringde väckarklockan och jag fick snällt stiga upp och hoppa upp på cykeln.

Min dag på jobbet har vart i en klass för sig. Det har gått över förväntan men visst har det flimrat lite framför ögonen emellanåt ;) Jag berättade för min mor om min knappa sömn innan en arbetsdag på tio timmar och fick svaret "Ja, det var ju genomtänkt och förnuftigt" Förnuftigt tänkte jag. Kanske inte, men KUL var det! Och så länge man lever måste man försöka ta vara på allt det goda här i livet. Inte sant? :)

Har sovit nästan två timmar i eftermiddag och efter det har jag legat i min härliga soffa med två stora filtar, tjejfilmer och lite gott! Jag tänkte inte göra mycket mer denna dagen utan rask borsta tänderna och lägga mig till rätta i sängen igen. Imorgon är det 8-15 som gäller på jobbet (skööön tid!) och sen är det dax att träna buggen efter middagen. Det blir nog bra det. Over n' out ...

Kommentarer
Postat av: Malin

Nu har jag också börjat blogga!

Postat av: Danstanten

Jag är liiite avundsjuk på dig som hade möjlighet att åka på Skellefte-dansen :)

2006-10-08 @ 10:52:03
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Örjan

Om man alltid skulle vara förnuftig skulle man få leva ett ganska händelsefattigt liv... :)

2006-10-08 @ 11:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback