04/09

Det var härligt att få hälsa på Lars pappa! Vi surrade en stund, åkte och handlade och besökte Lars farmor, allt kändes precis som vanligt vilket var skönt. Nu sitter jag hemma och spelar betapet och lyssnar på Micke & Molle :) En mysig saga som jag gillade som liten.. och jag gillar den fortfarande. Den berör fortfarande ;)

Jag kommer nog bli en godtrogen mor. Jag lät katten gå ut idag igen. Ställde saker ivägen så hon inte skulle kunna rymma. Men, när jag kommer ut är hon på väg och när jag säger "Nej!" tämligen springer hon över fönsterbläcken och över till grannen. När jag nästan fått henne att lyssna lyckas grannens katt se henne och då är det ju kört. Inte vill hon ha nått godis då inte! Jag fick vackert gå över och fråga om dom hade besök på balkongen. "Jo, jag höll på skita ner mig när jag insåg att det var någon där.." sa killen, som satt och såg en film tillsammans med sin flickvän. Nu får Kisse vara inne tills jag fixat nått nät eller liknande så hon inte kan rymma fler gånger.. Det blir ju så pinsamt!

Sovmorgon imorgon. Ska bli riktigt skönt! :)

- - -

Jag ser så mycket fram emot helgen. Jag kan knappt tänka på någonting annat! :P Det är tur att jag är lagom fullbokad iaf. Idag efter jobbet köpte jag iaf ett par skor så jag har några att ha i helgen. Nu ska jag strax slänga mig i duschen och sedan cykla iväg till Lars pappa. Ska bli trevligt att träffa honom. Saknar honom faktiskt! Imorgon är det kvällsjobb som gäller, kanske en till solning efter det ;) Onsdag har jag heldag igen 6-17 :/ och sen är det buggkurs på kvällen. Sen är det vips torsdag och då måste jag packa och förbereda för helgen.. för på fredag runt 15-tiden ska jag & mitt danssällskap från Umeå rulla söderut. Tror veckan kommer gå ruskigt fort faktiskt! Och det gör ju inte mig någonting ;)

Måste bara berätta vad som hände igår. Det kanske är svårt att förstå för de som inte vart hos mig, men jag ska göra mitt bästa för att förklara. Min lilla baby (Kisse) ville gå ut, men jag sa att det egentligen var för sent för det ;) Efter lite gnäll så gick jag med på att hon skulle få vara ute, en liten stund. Började efter en tag sakna henne och hur mycket jag än ropade kom hon inte. Det gör hon alltid annars! Jag sökte exakt överallt och när hon inte ens var hos grannen (är bara ett plank mellan våra balkonger) var jag säker på att hon trillat ned och låg skadad någonstans. Ut i regnet i sandaler sprang jag, jätteorolig! Väl på baksidan, tittade jag upp mot balkongen. Och vem får jag syn på? Två fönster bort, borta på den andra grannens fönster sitter hon! Hon har vandrat iväg på fönsterbläcket, några ynka centimetrar(!) med flera meters fallhöjd. Jag ropar "Vad gör du där?" Och får ett mjau till svar. När jag sedan säger "Hur ska jag få ned dig därifrån har du tänkt? Gå hem!" går hon helt obrydd tillbaka via fönsterbläcken och hoppar in på balkongen igen. Min katt är inte som alla andra! Verkligen inte. Nu törs jag inte låta henne vara på balkongen mer, nästa gång åker hon väl utför stuprännorna ned till barnen för att leka..

Nä, nu har jag brådis! Kram Hej!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Men lilla du... ska du dansa i nya skor????? Är du inte rädd för att få blåsor och skavsår? Det är ju 16 timmar vi ska dansa på två dagar!

Postat av: Linda-Marie

Tips; Sätt hönsnät runt balkongen, då kan hon vara ute utan att du behöver ha 100% koll. Det har vi gjort, funkar kanonbra!

2006-09-04 @ 19:03:02
URL: http://storasyster.tegman.net
Postat av: Linnea

Haha..vad gullig hon är. Det är bra att du har lite disciplin på henne :) Vi hörs sen. Puss

2006-09-10 @ 14:12:23
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback