12/08

I helgen har vi vart nere i Torrvattnet i Tommys stuga. Vi åkte iväg direkt efter jobbet i fredags och det kändes verkligen skönt att få komma iväg ett par dagar. Det blir en annan sorts ledighet att få vara borta och bara stanna av och det finns inte direkt möjlighet till särskilt mycket annat där i stugan heller ;) På fredagkväll blev det en kort fisketur på spegelblankt vatten och på lördagen sen plockade vi blåbär tillsammans med hans far. En sisådär 7-8 liter kom vi över och jag har precis rensat fingrarna blåa! Ändå har jag en hink kvar tills imorgon. På lördagkväll sen åkte vi efter alla de skogsvägar som fanns i Ångermanlands inland. Väl hemma igen efter några timmar så grillade vi korv i den öppna spisen och sen efter mycket eldning var det dax för bad. 50% av oss bangade och det var naturligtvis jag. Idag har det snickrats och haft sig på gården medan jag legat inne med en kortlek och en radio. Vi åt lite middag i Bredbyn innan vi gav oss iväg uppöver efter en alternativ väg. Vi stannade i Örsbäck och fikade eftersom Maria fyller år till helgen.

   

Nu i veckan ser det rätt lugnt ut. Jag börjar tidigt imorgon och ska snart försöka ta mig isäng. Tror jag bokat tvättid imorgonkväll så jag har min eftermiddag planerad! Lillebror ska sova här och kanske hinna med att formatera om min dator. Jag själv tänkte nog befinna mig på Marieberg istället. På tisdag jobbar jag kväll och på onsdag ska jag ut till Brån och leka med David, hjälpa Helena och träffa lilleman. Längre har jag inte hunnit i planeringen.. eller, till helgen blir det kräftskiva :)

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Fisketur och blåbärsplockning... man får se nya sidor av dig hela tiden :) Men ni tittade inte förbi här...? :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback