22/08

Jag hade en riktigt bra ledig dag igår. Skulle precis skriva att jag inte ägnade jobbet en tanke, men jag hade ljugit då eftersom jag pratade med dem tre gånger och ändå hade missat två samtal. Hursomhelst. Jag kikade på en lägenhet åt lillasyster som de kommer flytta in i den 1 oktober. Det bästa av allt är att den ligger max 3 minuters gångväg från mig :) På kvällen hade jag en riktigt skönt hemmakväll för mig själv

Idag fick jag konstaterat att det aldrig blir som man planerat. Allting var mer eller mindre rörigt under förmiddagen men det lättade eftersom och jag hade ordnat så jag skulle få gå hem tidigt(enligt schema) iaf. När klockan är 14.05 och jag precis är på väg kommer en försenad fiskleverans. Jag går igenom lådorna och när jag kommer till sista lådan fick jag hjärtslag! LEVANDE kräftor! Ett gallskrik så hela lagret stannade och iväg med kartongen blev min reaktion. Hade verkligen inte förväntat mig ett 60-tal levande små äckel däri. Var tvungen ringa säljaren och fråga om han hade tänkt ta livet av mig. Han bad om ursäkt men skrattade gott! Det resulterade iaf i att jag var tvungen stanna för att göra lag och sedan koka de stackars liven. När jag sedan äntligen var på väg hem, ungefär två timmar senare har min mormorscykel punktering! Här kunde mitt humör ha brustit, men jag är på riktigt bra humör idag. Jag övervägde ett tag att cykla hem pärlan i befintligt skick men ringde min far som tyckte jag skulle lämna den tills han kunde hämta hem den. Så det var bara att knalla hem, gående istället.

   

Gick förbi tvättstugan och fick en tvättid. Tackochlov. Jag som ska till Moliden i helgen var verkligen i behov! Ska bli så kul att komma ned dit och umgås med dem och L-E som också kommer dit och stannar tom lördag. Middagen är snart sänkt nu och jag ska sedan duscha och börja göra mig klar för kvällens dans i Baggböle! Det känns riktigt roligt att komma iväg faktiskt :)

Förresten, så har Annika har lagt upp bilderna från kräftfesten :) Se här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

*skrattar gott*
Kram H

2007-08-22 @ 20:02:54
Postat av: Tessan

Eh... det finns tvättmaskin i Moliden också....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback