10/12

Jag har försökt ta mig för att skriva i flera dagar, men så kommer jag på nått annat. Sparar ett utkast och sen blir det liggandes.. Men här kommer en snabbrepris på vad som hänt sedan senast :)

Helgen har vart tuff. Det har funnits jobb och annonslax upp över öronen! Jag har vart oerhört trött och hade kunnat betala för att få vara hemma och sova på mornarna. Men nu är helgen över och allt lax borta. Så nu kan jag se fram emot nästa helg, vilket innebär ledighet :) Dessutom innebär det julfest med T's jobb och om lusten faller på även dans till Zlips på Ersboda på fredag.

I lördags hade jag myskväll med Ida och Johanna. Det blev en hel del gott, en massa skratt, tv och surr. Vi kikade med varsitt öga på Junior ESC, men de flesta låtarna var obegripliga! Det var väldigt mysigt att träffa dem ordentligt igen! Igår, söndag, kom Annika förbi så fick jag även träffa henne efter flera, flera veckors frånvaro. På kvällen kom Nisse och fikade. Han och T fixade min dansmatta och jag passade på att sätta dem på prov! Och jag blev sämst.

 

Ny vecka idag. Veckan före julveckan. Idag har jag sprungit som galen på jobbet och påbörjat ungefär trehundra saker samtidigt. Men hälften blev väl iaf färdigt ;) Det viktigaste av alla saker. Resten lämnade jag över när jag sen gick hem. Och jag njuter av känslan att vara ledig imorgon. Njutbart var dock inte vädret på vägen hem. Det har inte slagit fel en gång denna vecka när jag gått hem. Slask, regn och halka.. vilket december! :/

Väl hemma idag kom Hanna förbi och visade glatt sitt antagningsbesked till Universitetet. Hon provade på min dansmatta och surrade en stund innan hon gick hemöver igen. Det är så härligt att det är så enkelt att ses, och att springa emellan. Nu har jag precis duschat och ska snart ge mig iväg till Marieberg. Under min lediga dag imorgon ska jag träffa Helena och pojkarna och uträtta ett par ärenden på stan. Kvällen ska jag ägna till mina arbetskamrater och vi har valt att kalla kvällen för 'glöggmingel' (med valfri glögg). Förresten kanske jag och Annica (uppmärksamma att en stavar med K och en med C) ska ge oss iväg till utlandet i januari, det saknas bara besked om ledighet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback