25/12

När jag vaknade igår, på julafton, kändes det inte alls som julafton. Det var bara datumet på telefonen som bekräftade julen. Endast katterna sprang runt i lägenheten, i övrigt var det alldeles tyst här hemma. Andra år har jag alltid åkt hem kvällen innan för att vakna hemma men i söndags somnade jag för natten strax före kl 20.30.
 
Mamma ringde iaf på julaftons morgon och erbjöd sig hämta mig och Hanna så vi kunde umgås och äta lite tillsammans innan vi skulle iväg till Örsbäck. Vi landade i Sävar runt 12-tiden och fick lite jullunch innan vi började slåss om husets speglar. Pappa hjälpte mig med mitt hår vars två fästen hade lossnat och sedan kunde vi ge oss iväg. Baksätet på bilen har garanterat krympt med åren, men till Örsbäck tog vi oss iaf ;)

Det blev en riktigt lugn och härlig julafton. Den stress som annars brukar infinna sig var som bortblåst (nåja, nästan iaf) och vi fick vår julmat och våra julklappar. Alva och Noel simmade bland sina klappar och det var mysigt att se deras glittrande ögon! När klapparna sedan var öppnade dukades fikat fram och efter det var vi alla både mätta och trötta. Eftersom Daniel slocknat i soffan och både jag och Hanna skulle upp och jobba idag började vi dra oss hemöver efter det.

Idag har jag jobbat och imorgon blir det också jobb. Det har vart rätt mycket folk som handlat idag och jag kan verkligen inte för mitt liv förstå varför ni ska ut och handla på juldagen? Ni är ju lediga! Det är ju jul!

Några bilder från gårdagen:

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback