03/02

Efter viss kaos på jobbet igår kunde jag pga nästan obefintlig lunchrast åka tidigare än planerat till Övik. Och tur var nog det! Till Moliden kom jag strax före 17 och vi var sedan fyra stycken som skulle äta middag och göra oss klara innan den första danskvällen på Öviksmaran. Spelade igår gjorde Zlips, Date & Scotts, tre mycket bra band (söta pojkar!)enligt mig. Jag vet dock att vissa hade åsikter andra åsikter om just detta ;)

Jag jobbade på att inte ta ut mig alltför mycket igår eftersom kroppen till viss del inte mådde helt hundra (har haft lite krampande muskler en tid). Jag hade en fantastiskt rolig kväll, med både kända och okända ansikten! Men trots åtta timmar dans hade jag ändå inte hunnit dansa med alla jag ville, så därför känns det perfekt med en fortsättning ikväll! Visst förekom en och annan mindre rolig dans, men jag måste också erkänna att jag själv inte riktigt hade kontroll på mina ben under sista timmen.. Men lite fumlig efter alla timmar har man väl tillåtelse att bli? ;) Besviken blev jag bara på upplägget av sista halvtimmen. Varannan snabb, varannan lugn låt.. annars ska det ju vara varannan dans. Men mycket nöjd med kvällen var jag på hemresan. Att jag hängde med huvudet berodde bara på utmattning efter 23½ timmes vaken tid. Efter god nattmat kunde jag vid 4.30 lägga huvudet på kudden och sov sedan skönt tills Pepsi välkomnade mig till verkligheten lagom till dagens brunch. Ett bättre hotell än detta hittar man inte och jag vill passa på att tacka
Danstanten & Norrlandsfoxxen för sin gästvänlighet :)

Idag åkte hälften av de inackorderade in till stan. Jag och Tessan tog Pepsi med ut i det fina vädret och promenerade i ungefär 1½ timme. Otroligt skönt med lite luft och lite ny energi för kvällens utmaning (dans)! Nu har vi slöat till i soffan några timmar, sett till att ladda med lite extra vätska och snart väntar middag på en stund. Jag ska ta och duscha innan dess, det är trots allt bara två timmar tills vi måste åka. Ikväll får vi dansa till Blender(!), Perikles och Casanovas.

En fortsatt trevlig helg till er. Jag kunde inte ha det bättre!

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Vad roligt att du har trivts hos oss :) Jättekul att ses en lite längre stund än det blir vanliga danskvällar! Pepsi hälsar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback