08/02

Jag slutade egentligen tidigt idag. Jo, så var det med det.. Det blev drygt 1½ timmes övertid och jag lämnade inte stället förrän 16 iaf. Men ibland är det skönt att göra klart innan man åker hem. Mor & far var i stan så jag kunde handla innan jag åkte också :) Jag har verkligen jobbat på mina rutiner och har nu i en veckas tid ätit både lunch och middag. Och jag mår faktiskt mycket bättre!

Nu ska jag duscha och se till att diska undan. Imorgon ska jag bara njuta av ledigheten!


Saker jag tänkt på under arbetstid
Folk blir oerhört lätt ovänner när det handlar om dagens middag (skrattretande roligt att lyssna på!)
Äldre människor är totalt världelösa på att svara i sin mobiltelefon (otroligt irriterande, faktiskt)
Föräldrar är otroligt dåliga på lyssna på sina barn (vad är det som är så svårt?)

Saker du inte bör säga till någon i butik..
Det första man blir blind på är ögonen
Det man inte har i huvudet får man ha i benen

..och till dem som jobbar med fisk
Och du har fiskat hela natten, förstår jag?


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Jag förstår att ni får höra vissa uttryck till leda.

Intressanta reflektioner du hade tänkt över på arbetstid... Jag och Ö bråkar aldrig om middagen (han låter mig alltid göra den mat jag har lust med), jag har inte blivit så gammal att jag inte svarar i min mobil och jag har ju inget barn än att nonchalera. OM jag skulle göra det sista sedan så säg till mig genast, för en sån mamma vill jag inte vara!

Postat av: Danstanten

Vad jag menade med detta med reflektionerna är att det känns lite konstigt för mig att folk skulle ha problem med såna enkla saker eftersom jag inte har det själv... Tänk så mycket man måste få höra när man har ett sånt jobb som du. Man tänker ju inte på det när man är och handlar att många andra kan höra vad man säger.

2007-02-08 @ 19:03:47
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback