16/02

I förrgår besökte jag några konkurrenter. Man känner sig som en bov när man springer runt och memorerar priser och annat som kan vara intressant. Jag var hungrig och köpte bananer. Från mitt konto drogs 22,88:- för dessa. Men från samma ställe passade de på att dra ytterligare 208:- från mitt konto för något jag inte köpt. Det var bara tur att jag upptäckte det igår när jag betalade några räkningar. Jag hade ju inga bevis! Men ett bra minne vilket räddade mig! Tänka sig att jag memorerade både kassans nummer och kassörskans namn. Det kan hända att jag just fick bekräftat att jag studerar min omgivning rätt väl ;) Dagens plus går helt klart till den vänliga och hjälpsamma kvinnan som kollade upp detta, erkände misstaget och fixade tillbaka mina pengar. Dessutom fick jag kompensation i form av choklad :)

Well well..
Äntligen helg. Fredagar går alltid lika fort. Det är fullt upp från morgon till eftermiddag, och så även idag. Men jag tycker om det. Då får man ju gå hem nångång ;) Bäst av allt var att mamma var i stan så jag kunde bara plocka på cykeln på cykelstället och ta mig hem. Helt oansträngd. Nu väntar dusch och middag och sen ska jag försöka fortsätta packa några lådor. Senare ikväll, antagligen rätt sent, åker jag till Brån och stannar sedan där till söndag. Jag tycker om att vara där och ser fram emot att känna lugnet på landet.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad trevligt med kompensation! Det fick jag också nu från Guldfågel (för kycklingen). Hela hundra kronor... Jag tror att jag betalade 129:- för själva lådan. Int för att jag är kräsen på exakta antal kronor, hade ju haft råd att slänga hela lådan utan kompensation, men ändå. Vet int, tyckte bara att det var lite konstigt. Oj, det här lät sniket, absolut int så det var menat, men det kändes lite... Ja konstigt.

2007-02-16 @ 16:23:28
Postat av: Anonym

Oj. Det var jag som skrev det där innan. Varför försvinner mitt namn hela tiden när jag skriver inlägg? Både hos Danstanten, hos Norrlandsfoxxen och nu hos dig. Suck.

2007-02-16 @ 16:24:15
Postat av: Danstanten

Hehe.. kompensationen var helt min smak måste jag säga!!!

Postat av: Jennie

Var det på Willy:s eller? ;)

2007-02-16 @ 21:48:07
URL: http://www.halsoblog.com
Postat av: Hanna

Guud va kul att du är hemma och ledig! Vi ses snart underbar.

2007-02-18 @ 12:39:59
Postat av: Hanna

Vilken gulligt snäll kassörska förresten, choklad till och med. =)

2007-02-18 @ 12:51:19
Postat av: Hanna

Vilken gulligt snäll kassörska förresten, choklad till och med. =)

2007-02-18 @ 12:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback