18/02

Sådär. Då lider helgen än en gång mot sitt slut! Och den första tanken är att helgen gick alldeles för fort.. den andra att det är två veckor till nästa lediga helg. Men har jag tur vid schemabytet så får jag tre lediga helger i rad sen :) Det ger inga pengar, men det skulle kännas enormt härligt!

I fredags var jag jättesugen på att gå ut, igen. (Jag måste nog göra det snart!) Men eftersom jag skulle till Brån på natten så insåg jag till slut att det kanske var smartast att hålla sig lugn. Istället umgicks jag med Mattias och Hans. Det var jättelängesedan jag såg dem båda så det var mycket trevligt :) Vi fikade en massa onödigt gott och såg Happy Feet.. den hade några ljusa partier men jag vet inte riktigt om jag gillade den. Helena ringde strax före midnatt och sen gick färden ut mot Brån.

Det blev en rätt tidig morgon på lördagen, klockan var nog inte mer än åtta då den lille solstrålen tittade in. Vid frukosten bestämde vi oss för att åka till mormor och morfar eftersom ingen av oss varit dit på länge. De blev jätteglada att vi kom och det var roligt att träffa dem igen! Läsa mormors veckotidningar, sitta med morfar på sängkanten och fika såklart ;) På vägen därifrån stannade vi till i Vännäs för att äta och handla innan vi återvände hemåt. Jag hamnar alltid i någon sorts dvala när jag befinner mig där ute på landet och somnade med David till Bolibompa. Vaknade upp lagom till Melodifestivalen. Och jag förstår att alla säkert undrar vad jag tycker om den..  Iaf alla dom som inte frågade vid sms redan igår vill säga ;) Jo, jag är besviken att Magnus inte gick vidare. Men bara av den enkla anledningen att finalen i Globen inte längre känns lika viktig. Låten var inte stark nog tyvärr men jag tror mig kunna överleva det, faktiskt :)

Idag har vi vart ute i snön under förmiddagen och efter lunch så åkte jag tillbaka till stan. Jag har pussat lite på kisse och sovit lite på sängen, så nu ska jag försöka vakna till verkligheten och förbereda för en ny vecka. En hyfsat full vecka väntar med utbildning tisdag & onsdag. Jag börjar känna mig nervös för den. En ny person skall inskolas och det är jag också lite nervös för. Sen kommer helgen och den har jag inte funderat klart över än. Antingen blir det dans och utgång, en av dem.. eller ingenting alls. Det visar sig!

Jag har förresten namnsdag idag :)

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Grattis på namnsdagen! Sa faktiskt till Örjan redan i morse att "Idag har Frida namnsdag".. men det tog ju så länge innan du kom online så då hade jag hunnit glömma bort det..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback