15/01

Idag var det inte nog med ett rätt långt inlägg, idag kommer även en liten uppdatering :) Har precis kommit hem efter drygt två timmar med min mor. Jag insåg att människor ibland är fånigt fixerade av sitt utseende. Vi var också in och sa upp lägenheten hos Lerstenen och hon trodde inte alls det skulle vara några problem att bli av med den en månad innan. Jag hoppas att hon har rätt!

Jag har tagit på mig nånstans mellan 10-12 extratimmar denna vecka. Hm. Det känns sådär! Även fyra timmar nästa vecka och fyra veckan därefter. Jag är iofs rätt utvilad, men sovmorgonen imorgon försvann. Och min lediga dag. I övrigt ska jag nog ut med mina pärlor nån av dagarna i helgen :)

- - -

Har nu vart hemma fredag, halva lördag, söndag, måndag och imorgon börjar jag inte förrän kl 15. Det är mer 'ledigt' än jag haft sedan semestern i somras. Det fanns en anledning till varför jag mådde så kasst och det känns skönt att jag slutligen insåg varför. Nu känner jag mig på bana igen så imorgon blir det jobb! Det blir en kort arbetsvecka och ledig, oplanerad helg väntar. Funderar dock lite smått.

I eftermiddag kommer mamma, jag ska göra henne sällskap en stund och sen får hon skjutsa mig till Lerstenen för att lämna in uppsägningspapperen. Känns spännande med flytten! En riktig lägenhet.

Har läst lite ordspråk idag. Jag halkade in på en sida med ordspråk av ingen mindre än Nalle Phu ;) Tänkte dela med mig av några. Några som nånstans beskriver mig rätt väl.

  •  För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig
  • När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra
  •  När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig
  •  Det bästa är att veta vad men letar efter, innan man börjar leta efter det
  •  Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar

Nu ska jag spela klart lite pet, håller äntligen på jobba mig uppåt igen. Sen är det dax att få sig lite mat i magen och en dusch väntar också. Det är ungefär vad som står på dagens att-göra-lista.

Det enda i livet som man ångrar är de chanser man inte tog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback