09/07

I fredags gick vi på stan exakt hela dagen. Nästan iaf. Jag inhandlade faktiskt ingenting. Däremot fick jag mig ett fiskespö för veckans resa. Jag ska visst lära mig fiska och även om jag tar i fisk hela dagarna på jobbet tycker jag levande fisk är lite läskigt. Nåväl, det kanske är dax att övervinna det. På kvällen gjorde vi en nubbesallad som Tommy skulle bjuda sina arbetskamrater på under lördagens semesterfest. Den blev tydligen väldigt delikat :)

På lördagen gifte sig Sandra och Samuel i Sävar kyrka och efternamnet blev Bruze. Bröllop är helt enormt och vackert och det fanns en hel del blöta ögon i kyrkan, varav två var mina. Festen efteråt var också riktigt fin och välplanerad. Det fanns mat och gotta i mängder och lekar, tävlingar och sång från flera håll. Vals dansades också och slutligen kastades brudbuketten ut bland de ogifta kvinnor som fanns samlade..

  

När jag kom hem till stan igen, strax efter 22 ringde jag Annica. Och där var det fest. Jag bytte ut lite saker i min väska och vandrade ned till henne. En hellyckad spontanfest som slutade med utgång på Olles. Sov gjorde jag på Marieberg eftersom någon annan också vart ute och inte hållit reda på sina nycklar ;)

Söndagen blev en lugn och skön dag och middag på McD. Vi åkte sedan till Örsbäck eftersom Alva fyllde 5 år. Helena med familj var också där. Alva hade energi för en hel hop ungar och jag var alldeles slutkörd innan vi åkte därifrån. När det var dax för oss att åka och T gått ut frågade Alva vem jag hade med mig..  "Är ni ihop, kära och sånt?" Innan sängdax hyrde vi en mysig kärleksfilm och klämde i oss lite chirre.

Idag klev jag upp tidigt för att tvätta. Sen har jag pratat med mamma, Linnea och även grattat Lars i förskott. Nu ska jag ta tag i städning av lägenheten. Daniel ska bo här i veckan så jag ska göra det lite hemtrevligt för honom! Vi lämnar Umeå och åker ner mot Övik idag. Troligen blir vi borta till fredag om inte planerna ändras nånstans på vägen. Mottagningen sägs vara dålig men ni kan ju alltid testa att ringa så får vi se..

Lev väl

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Frida!
Du verkar njuta av ledigheten till fullo, det låter bra! Ser att du var på bröllop ihelgen, och tänkte då påminna om att du gärna får komma till kyrkan och vara med på mitt nu till helgen, det skulle vara jättekul. Ja, om du är tillbaka från din semestertur, vill säga. Vigseln är kl. 16.00. Det är bara att dyka upp. Om inte annat så vill jag bara önska dig en fortsatt trevlig semester. Föresten, tror du
fiskdisk står kvar när vi kommer tillbaka?
Ha det gott!
// Linda.

2007-07-09 @ 21:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback