23/07

Ikväll har jag vart väldigt ambitiös. Jag fixade med min cykel, skruvade fast allt som tidigare vart löst. Inklusive styret. Sen åkte jag iväg och pantade alla tomflaskor som jag samlat på mig och passade även på att inhandla smör som vart en bristvara ända sedan förra veckan ;) Köpte även allt till bak, men orkade inte fixa med det idag. Slipade istället färdigt mitt köksbord och tog in det tillsvidare. Nu är det bara resten kvar.. Sen kom min bror och vi har flyttat på möblerna i mitt vardagsrum. Jag är inte riktigt säker på att det blev bra men jag orkar inte flytta tillbaka dem nu och dessutom är det hög tid för lillebror att sova!

- - -

Idag var första dagen på jobbet efter fyra veckors semester. Det blev lite till nattsömn då jag hela tiden trodde jag försovit mig. Ändå var jag rätt pigg vid femtiden när väckarklockan ringde. Med tanke på att jag är petigast i världen på jobbet så fanns såklart en del att peta i, men i det stora hela inte mer än att jag orkade fixa med det mesta av sånt redan idag. Plu-numren kom sakta men säkert tillbaka under loppet av dagen och borträknat att jag tappade ut ett gäng kilo fisk på golvet så gick resterande arbetssysslor fint.

Sitter här och inväntar min bror. Jag har ett gäng saker vi kan sysselsätta oss med ikväll om han bara har lust. Sofiorna på jobbet skulle ut och plocka blåbär och det kunde ju vara lite mysigt! Sen har jag pant i mängder, en cykel som behöver skruvas i och ett köksbord som fortfarande väntar på att bli färdigt. Jag hade (kanske) tänkt prova på att göra mosaik. Sen hade jag tänkt baka lite också.. Nu fick jag just veta att bror inte kommer än på några timmar så jag får välja själv vart jag börjar.. Hm?

Imorgon ska jag ta tag i resterande saker som jag inte hinner med idag. Plus tvätten och en sväng förbi hos T. På onsdag ska jag jobba förmiddag istället för kväll. Det blir troligen dans på kvällen eftersom det inte var någonting i Gräsmyr som tilltalade mig till helgen. Torsdag blev det som jag trodde att åka till Sävar efter jobbet. Och sen når vi helgen och då kommer förhoppningsvis T hem också.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback