30/07

Sedan sist har jag insett att jag blir allergisk mot allt fler frukter. Vadan detta? Jag har aldrig vart allergisk mot någonting! För några år sedan uppdagades en pollenallergi, i fjol var det nektariner och nu både äpplen och körsbär också. Tur att jag får behålla mina bananer :)

På fredagen somnade jag tidigt. Den första arbetsveckan tog på! Inte för att det var mycket arbetsmässigt, jag var bara inte riktigt van att aktivera mig så hårt efter fyra veckors semester. I lördags kom Tommy hem och vi gick ut för att äta. Det blev mongolisk buffe på Great Eastern och sedan landade vi på O'learys. Det blev en lyckad kväll som medförde mindre aktivitet på söndagen. På söndagen avverkade vi filmen 'Natt på museet' som var både rolig och bra! En promenad klarade vi också av innan det var dax för sömn. Annica är på hemmaplan igen och jag fick surra med henne en del idag. Var riktigt kul eftersom hon vart norrut hela sin semester. På jobbet hann jag inte alls med det som skulle göras idag trots att jag imorse tyckte jag hade väldigt lite att göra. Men så är det ibland! Min bror är här nu och vi har ätit. Mitt kockande misslyckades, tyckte iaf jag. Han åt dock snällt och ligger nu i soffan och slöar framför Simpsons. Jag kör två snabba tvättar och sen ska jag ut i kvällssolen med T. En promenad eller lite minigolf kanske..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hör gärna av dig så jag får veta om vi får något besök i veckan.... Kram H

2007-07-30 @ 22:11:04
Postat av: Linda-Marie

Exakt sådär var det för mig med, först pollenallergi sen kommer resten.
Stenfrukter (fruker med kärnor; körsbär, nektarin, persika, päron, äpplen osv) & en del rotfrukter (tex morot) är korsallergier med pollenallergi. Har du pollenallergi är det ganska troligt att du åker på resten också. Meloner är också rätt vanligt att bli allergisk mot.
Du kan också bli överkänslig mot tomat, paprika och kiwi. Och se upp för nötter!
Det är inget roligt alls :( Just nu kan jag äta Bananer och Clementiner och Apelsiner. Hur kul är det på sommaren då alla meloner och körsbär och persikor bara lockar!! :(
Hoppas du klarar dig från så många allergier som möjligt!
Kram

2007-07-30 @ 22:18:38
Postat av: Tessan (Pepsis matte)

De där allergierna hör oftast ihop. Är man allergisk mot en kärnfrukt brukar man vara/bli allergisk mot fler. Jag är själv allergisk. Kiwi är ännu värre än äpplen... och nötter kan jag inte äta alls.
Däremot funkar det om jag äter gröna, syrliga äpplen med blankt skal om jag inte äter mer än lite grann.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback