15/03

Det blev en jobbig dag igår. Jag tog mitt pencillin såsom jag skulle och lade mig för att sova efter en intensiv dag. Vaknade en timme senare och var nästintill igensvullen i halsen. Jag ringde mamma och fick sedan prata med en sköterska i nästan 15 minuter. Jag tyckte det mesta hon sa var jaha, mhm och jadu..  och var jättestressad över att jag satt här hemma ensam. Två av mammas kollegor hämtade mig vid 21.30 och sen påbörjades den eviga väntan på akuten. Jag var flera gånger på väg hem, men stannade ändå. Klockan 01 fick jag träffa en läkare men eftersom svullnanden gått ner då kunde ingenting göras. Jag var lagom irriterad! Med 13 tabletter till tog jag taxi hem och kunde dyka isäng strax före 02-tiden. Jag fortsätter på samma kur för att se om det händer igen, jag tycker det låter bakvänt, men jag vet ju inte bäst.

Hursomhelst är jag på rätt hyfsat humör och jag hoppas att all denna sjuka lägger sig inom kort. Jag hade inte trott att det skulle bli såhär. Det känns inte alls som jag. Är lite rädd att jag inte fixar helgen trots allt, men det återstår att se och jag vet att jag bör vara riktigt kry innan jag återvänder.

- - -

Här kommer min redovisning av utmaningen.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Till slut väljer jag sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.

Efter det är gjort skriver jag en kommentar i era bloggar för att låta er veta att ni har blivit "tagna" .

! Jag har enorm fobi för kräkningar. Både mina egna och andras.
! Jag är inte alls någon perfektionist, men vill gärna verka som om jag vore det.
! Jag tog mitt körkort på exakt 25 dagar, från första gången bakom ratten till lapp i handen.
! Jag avskyr att få saker under naglarna (det betyder dock inte att jag är rädd för smuts)
! Jag tycker lätt synd om mig själv, men klarar inte av att andra tycker synd om mig.
! Jag har (liksom min mamma, mina systrar & Alva) dubbla naglar på lilltån!

Och jag utmanar följande:
Ida
Johanna
Annika
Helena
Hanna
Tessan

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAHAHA!

Postat av: Danstanten

Utmaningen är antagen.. se mer i min blogg :)

2007-03-15 @ 20:22:36
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har då INTE dubbla naglar iaf :-)
Vi får se om jag i övrigt klarar av att leva upp till utmaningen. Kram H

2007-03-16 @ 10:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback