19/03

En sköterska ringde mig idag, strax före 11. Jag fick sedan sitta och vänta på att läkaren skulle ringa upp. Han ringde 17.20(!) Jag som behöver läkarintyg från idag var då rätt stressad över att han inte ringt. Proverna jag tog förra veckan hade han fått och de visade sig att det inte var någon bakterie i halsen, det innebär att jag kanske äter pencilinet alldeles i onödan?! Läkaren trodde iaf att jag har körtelfeber och kan få vara sjuk ytterligare nån vecka. Symptomen stämmer, såsom feber, trötthet, halsont, utslag.. så antagligen har han rätt. Pust! (Det smittar inte annat än mun mot mun, så ni kan vara lugna!) Imorgon väntar iaf läkarbesök, provtagning och förhoppningsvis den slutgiltiga domen.

Jag har Barbadostema idag. Det är lika roligt varje gång! :)

- - -

Igår åkte jag hem till Sävar för att få lite miljöombyte. Jag låg nedbäddad i deras nya biorum med lite film och hade det riktigt skönt. Vi bestämde oss i sista stund att spela bingolotto. Även denna gången kliver Magnus in! :) Vilket flyt! Bara sådär! Oh my, oh my. Nu vill jag åka på The original Abba Orchestra!
 
Det blev så att jag blev hemma idag också. Jag har fått lite bakslag och det onda i halsen vägrar gå över. Dessutom har jag utslag. (Blää!) Jag hoppas de bara är en reaktion på pencilinet. Jag borde sluta klaga för er, men det går inte. Hursomhelst. Läkaren ska ringa innan 11 och sen blir det att åka dit efter lunch. Jag är lite rädd att han ska friskförklara mig med tanke på hur jag mår, samtidigt som jag egentligen inte vill något hellre.

Varje utgång är en ingång till något annat.

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Jag tror inte att det är så troligt att du blir friskförklarad....

Postat av: Angelinn

Gumman! Inte visste jag att du är sjuk! Jag har varit hos storasyster och kom hem igår. Hoppas verkligen att du blir frisk snart! *krama* Inte minst inför dansen på fredag! Nej, jag ska inte stressa dej. Men BLI FRISK NU! *puss*

2007-03-19 @ 15:37:17
URL: http://angelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback