21/03

Gott folk! Det är vårdagjämning idag. Dag & natt är lika långa och efter denna dagen går vi mot ljusare tider! Det väcker en viss längtan till alla varma sommardagar! Och sommarnätter också, för den delen :) 14 veckor till semester! Det låter som en evighet, men vi snart är där.

Jag har sökt till universitetet igen. Förhoppningsvis börjar jag läsa till sjuksköterska i höst. Men jag misstänker tyvärr att jag inte har betyg att ta mig in. Jag trodde mina betyg var liiite bättre än de är. Jag hoppas jag har räknat fel ;) Funderingarna går annars mot undersköterska för att höja betyg och sen ta mig in den vägen. Nu är det bara att vänta och se om det fixar sig!

Mitt fjärde syskonbarn är med 96% säkerhet en liten pojke! :)

Idag har jag kontaktat dem som bor i lägenheten dit jag ska flytta. Har hört mig för om de är villiga att lämna över lägenheten några dagar tidigare eftersom jag inte riktigt kommer få ihop det annars.

Har betydligt mer ork för varje dag som går. Det är hur skönt som helst att känna sig någorlunda kry! Idag har jag tänkt mig ut på promenad :) Det är ju hur underbart väder som helst! Och jag vill SÅ gärna dansa på fredag, men kan inte bestämma mig. Jag vet att jag kanske borde hålla mig lugn. Men nån dans skadar väl inte? ;) På lördag ska jag följa med jobbet ut och äta och mina planer är att återgå till jobbet igen på måndag!

Med lögner kan man kanske ta sig framåt i livet, men man kan aldrig vända tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, vad kul det vore om du också var student!

Postat av: Danstanten

Spännande med dina plugg-planer.. och det kommande syskonbarnet *ler* Du får gäääärna göra mig sällskap bredvid dansgolvet på fredag :)

2007-03-21 @ 14:52:31
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad kul att höra att planerna på studier väckts till liv igen! Inte för att jag är av åsikten att "man måste studera vidare" utan mer för att det är ett liv som intressant i sig, och väldigt roligt för det mesta :-) Studentlivet alltså.

2007-03-21 @ 21:58:27
Postat av: Anonym

Det var förstås syster yster den äldre som skrev de inlägget :-D /H

2007-03-21 @ 21:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback