17/05

Jag har tappat stinget med bloggandet lite. Kanske kan det vara så att mina tankar finns någon annanstans.. ;)

Det var verkligen ett bra beslut att ta ledigt igår. Jag har haft två riktiga slödagar och bara gjort sånt där absolut nödvändigt. Typ tvätta, diska och handla osv. Dessutom hade vi dubbelt betalt idag, så jag förlorade inte en krona på det. Igår var det meningen att vi skulle dansat i Bursiljum på premiären, men blåst och regn gjorde att det inte kände så lockande att dansa utomhus trots allt. Istället lade vi oss i solariet och njöt av lite värme och hade det bara lugnt och skönt hemma. Jag är dock riktigt peppad på dans nu och imorgon blir det Expanders på Ersboda istället. 

Häromdagen hade jag ett väldigt roligt samtal med min mormor som jag tänkte dela med mig delar utav.  Äldre människor har en tendens att vara väldigt ärliga (lite väl ärliga emellanåt), men jag kunde inte annat än skratta åt alltihopa.

Mormor -Jag brukar ha frågat mamma va re vorte av dig. Jag minns int ens hur du se ut.
Frida -Men så längesen var det ju inte som jag var hem.. Men jag får väl ta och komma hem snart då.
Mormor -NÄ! Du får då int komma hit.

Mormor -Har du träffat nån kille än då? Jag menar, du håll ju int på va så himla ung längre..
Frida -Men mormor, jag har ju inte ens fyllt 22 än..
Mormor -Nej, men när jag var 22 då hade jag redan gift mig! Och sen kom onga.

Idag har det gått riktigt smidigt på jobbet. Det har märkts att folk är lediga och har det bra, men de gjorde också att dagen gick riktigt fort. Tog sedan en promenad hem i vårvärmen och pratade med Marie under tiden. Jag saknar verkligen den tjejen! Ska försöka fixa till mitt hår ikväll, Anneli ska få klippa när hon har tid och sen ska jag nog färga till lite själv.

I helgen är jag ledig igen. Det är guld värt! Dans imorgon alltså :) Och på lördag blev jag bjuden på fest och det är nog sannorlikt att jag kanske hamnar där. I övrigt ska jag inte göra ett smack, bara vara ledig! Men nu ska jag iaf skynda på lite, för Angelinn är på väg hit för att låna lite kläder.

Lyft ansiktet mot solen, så ser du inte skuggorna.

Kommentarer
Postat av: Skogstrollet

Jag känner igen det där... När jag som 19åring träffade min första "riktiga" (vad är det för mening med att ha dem annars?) pojkvän hade gammelfaster sagt till mamma: "Det var då på tiden! Jag var rädd att hon skulle bli en-sån-där"... Vad säger man?

2007-05-19 @ 12:11:32
Postat av: Anonym

Hahaha, Ja mormor hon e rolig hon :-)
Vad har Hanna för adress till sin blogg förresten? Har den inte inlagd på den här datorn.
På måndag åker jag söderut. Åter på lördag.
Kram H

2007-05-19 @ 21:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback