27/05

I lördags var en jätteseg dag på jobbet. Trots att jag börjat tidigare och även skulle hem tidigare gick tiden otroligt sakta. Kanske berodde det på en del irritationsmoment, men kanske främst på att Hanna var hemma och att jag ville åka hem till Sävar för att umgås med dem istället. Under lördagen verkade folk vara bakis hela högen, såväl kunder som anställda. Det var lite kunder fram till lunch och när de väl kom in såg de mer eller mindre slitna ut allesammans.

Hört på jobbet i lördags:
"Vad är skillnaden mellan surströmming och inlagd sill?" Men snälla!
"En dansk köttbit. En sån där lång och smal." Fläskfilé kanske?
"Har ni färsk kycklingfilé som inte är fryst?" Färsk kycklingfilé brukar sällan vara fryst, vad jag vet iaf.

Hanna och Jonas hämtade mig efter jobbet. Hanna hann vara här i ungefär 20 minuter och fick med sig en bikini, två tavlor och ett diadem. Hon lyckas alltid.. eller så är jag för snäll? Vi åkte iväg till Sävar för att äta grillat och lite morsdagstårta. Sen fick jag skjuts hemma och somnade i soffan efter ett samtal med Linnea.

Idag har det vart dop i Pengsjö, för Noel. Det var ett mysigt, litet, personligt dop med bara lite lagom folk. Jag fick agera lektant efter fikat och spelade fotboll med barnen. Man ska ju inte överskatta sina kunskaper tänkte jag. Det är taget massvis med bilder, men jag har inte fått tag i dem ännu. Några kanske dyker upp så småningom.

Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback