10/11

Iritationsmoment: SNÖ

1. Jag äger varken cykel eller bil, MEN lånade Hannas cykel idag
2. Låset på cykeln hade frusit imorse
3. Växlarna hade frusit dem också
4. Växlar och lås hade frusit även när jag skulle hem
5. PLOGA även cykelvägarna!
6. Jag måste cykla imorgon med. Och fortsättningsvis tills någon köpt mig en bil.

Tänker inte gå ut en meter ikväll. Jag laddar för att stupa i soffan snarast.. Om nu inte någonting spännande frestar, för då kan jag säkert tänka mig för lite grann. Men jag avskyr faktiskt vinter! Skulle lätt gå i ide ett par månder.. Vakna sådär lagom till mars när snön sakta smälter och solen äntligen värmer igen.

- - -

Både torsdag och fredag var jag hemma med magont. På torsdagen klev jag inte ur sängen förän klockan visade middag, då åt jag och åkte sedan hem till pappa ett par timmar på kvällen. Igår såg jag också till att vila men var mest uttråkad och rastlös. På kvällen hade vi det lugnt och skönt hemma hos mig med lite chips och Idol. Idag är jag åter på jobbet och här minst sagt vimlar det av folk! Att det finns så mycket människor! Men det är ju tur, för vi har räkor i mängder! Kom och köp räkor! ;) Vad som blir ikväll är ännu inte planerat för men det blir nog väldigt lugnt med tanke på att jag börjar tidigt även imorgon, på Fars dag. Blir att åka till Sävar på kvällen också kanske (..kanske kanske) samkväm på kvällen om det hinns med.

Nu ska jag slå mig ned i en av fotöljerna och vila resterande tid av min lunchrast! Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: annelie

kanske flytta till västkusten? då slipper man nästan garanterat vinter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback