26/11

I helgen var det dags att jobba! Folk hade fått löning och handlade för glatta livet. Och tur var väl det eftersom jag missat med ordrarna och fått dubbla helgleveranser! Jag tog ledigt söndagen eftersom vi skulle ha personalfest på Julgalan på lördagkväll. Det var en riktigt trevlig tillställning med både artister och dans. Trots det får den ändå inte särskilt höga poäng, jag hade förväntat mig mycket, mycket mer. Men personalfesten i sig kändes ändå lyckad. Igår var det skyltsöndag, men det blev faktiskt ingenting sånt för oss. Vi gick på nya Boom (som ligger i Jysk gamla lokaler) och fikade sedan med min mor på Café Victoria. Boom rekommenderar jag er verkligen att besöka! Efter det köpte jag årets första julklapp på Barnens hus där vi även hittade ett spel vi senare på kvällen spelade tillsammans med Hanna och Jonas.

Idag är jag hemma lite tidigare än jag vanligtvis brukar vara på måndagar. Det av anledningen att jag vart på sjukan halva dagen. Vårdcentraler är det värsta jag vet och i tårar och besvikelse efter deras "sjukskriv dig en vecka och ät värktabletter" så klagade jag för min mor som ordnade läkartid på sjukhuset direkt. Jag har ju haft mer eller mindre ont i ryggen sedan i somaras. Men nu äntligen(!) har det iaf börjat hända saker. Läkaren jag fick träffa var jättebra och han konstaterade ett snett bäcken och ett längre vänsterben. Nu kan jag iaf sluta oroa mig för jordens alla sjukdomar.. Ska få tid hos någon sjukgymnast och på några veckor sedan blir det ett nytt besök och en röntgen.

Ska lägga mig en stund och vila nu, sen blir det tvätt och middag.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men vad underbart att höra gumman! Nej inte att du har snett bäcken och för långt vänsterben men att du äntligen fått något svar och hjälp! Jag ska till vårdcentralen på onsdag, blir säkert inte ett dugg klokare tyvärr. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback