01/09

September! Oj oj.. nu kommer verkligen hösten med stormsteg. Och visst kan det vara mysigt.. men jag gruvar mig ändå! På mornarna får man nu skrapa rutorna på bilen och cyklar man är det minsann halsduk som gäller! Överväger lite smått att köpa en bil lite längre fram men vet egentligen inte hur jag skulle finansiera det. Tål att tänkas på!

På jobbet
- Pappa, Titta! Vad är det för nått? (pekar på en kräfta)
- Det då? (pekar på en hummer)
- Men varför är den ena så liten?
Det bara är så, svarar pappan.
- Men varför?
Men det är bara så.
- Men varför, pappa? Jag förstår inte.

- Titta Pappa, glass!
Nej, Sixten.. det där är räkor.
- Nej, kom pappa. Det ÄR glass!
Nej, Sixten.. det är räkor. Ungefär så långt ifrån glass man kan komma.

Jag sov rätt lite inatt. Det var inventering idag på jobbet och den skulle börja 5.00. Antagligen var jag rädd att jag inte skulle vakna i tid, så därför blev det rätt knackig sömn. På jobbet flöt ändå det mesta rätt bra och det var skönt att få gå hem kl 15. Kånkade hem på två jättekassar med mat och diverse prylar och nu pysslar jag med allt möjligt samtidigt. Känner att det är en sån dag idag och då är det bäst att ta vara på energin. Den där blåbärspajen som aldrig blir av, kommer jag mig förhoppningsvis för. Sen är det tvätt som gäller och lite städning, hårfärgning och matlådor som ligger i prioritet. Förresten har jag det sjukaste projektet någonsin på gång just nu. Att ta bort en matta med en osthyvel. Ja, ni läste rätt! Köpte mattor på Rusta som jag tvättat ett par gånger. De har totalt limmat sig fast i golvet! Helt sjukt. Men med en osthyvel så går det.. :) För er som kanske tycker detta låter helt galet nu, så kan jag lova er att osthyveln ryker fortare än kvickt sen!

Tommy åkte neröver idag för jakt. Egentligen tycker jag det är dödstråkigt att han åkt men å andra sidan är det inte en evighet tills nästa fredag. Och då blir det dessutom en massa dans då det är dax för höstens mara i Övik! Åker ned nångång mitt på dagen på fredag och ska bo i Moliden eftersom det ska jagas även lördag och söndag för T. Försökte boka hotell till Hudik häromdagen men fick ställa mig i kö! Hoppas verkligen vi får rum, skulle verkligen vara roligt att åka iväg och dessutom har jag redan fått beviljad semester.

Nåja, nu ska jag fortsätta med allt som jag håller på med! Hoppas ni har en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Danstanten Tessan

Så det är så här man får bekräftat att man har gäster nästa helg? *skrattar*
Å nej.. är det fullt på hotellen i Hudik? Vi har inte bokat än och vi ska ju ha med Alva...

Postat av: Skogstrollet

Håller med föregående talare; int bra om hotellet redan är fullbokat!

2007-09-01 @ 23:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback