10/09

Helgen verkligen sprang iväg och jag hann aldrig med att ge er någon rapport från Moliden. Men ett kortare sammandrag ska jag försöka få ihop!

Jenny, en bekant till Örjan hämtade upp mig ganska precis 14.00 på fredagen och vi började rulla ner mot Övik. Det var helt perfekt att slippa åka buss och trevligt att ha nåon att byta lite ord med under resan. Väl framme serverades mat och sen var det som alltid dax att börja räkna baklänges och ett duschschema gjordes upp. Av någon anledning hamnade jag väldigt först båda dagarna, trots att jag ena dagen redan var klar med håret! Jag hade valt kläder och packat ned allt men på väg ut genom dörren hemma vände jag och slängde ned lite extra. Och tur var ju det, då Tessan behövde låna en tröja på fredagen :) Jag hade bekymmer på fredagen med mitt klädval men det slutade i min svarta klänning och jag kände mig nöjd med det valet. Underhållningen på fredagen stod Blender, Expanders och Highlights för och jag har ingenting att klaga på när det gäller nått av de banden. Det var en bra kväll på fredagen och jag dansade tills fötterna värkte (01.00 ungefär). Jag valde att åka med Tommy mot Moliden så jag åkte före de andra. Tessan var ju hemma och vi fick surra en stund innan läggdax! Jag hade små krämpor efter två krampningar baki hälsenan och stora(!) blåsor på tårna. Men jag var mycket nöjd efter den första danskvällen!

Vaknade på lördagen av en pulserande tå och tog sönder några av alla blåsor. (Ausch!) Örjan och Jenny åkte på Öviksbadet som brukar vara en tradition. Jag har inte så stort intresse av badhus och framför allt inte badkläder så jag valde denna gången att skippa det och få en heldag med Tessan och Alva istället. Vi åkte och handlade i stan och hade det skönt hemma i soffan med varsinn godispåse :) Jag lagade middag och snart var det dax att göra oss klara igen. Först in i duschen åkte jag och trots försök av de andra att göra mig osäker på klädvalet hade jag denna kväll gjort väldigt klart och med jeanskjol och ett rött linne åkte jag in för danskväll nummer 2! Redan från start var det mycket folk och det var en ännu bättre kväll än fredagen. Shake, Zlips och Perikles spelade och Shake gör det bara bättre och bättre! Tror de nått förstaplatsen på min topplista nu! Min onda tå gjorde inte mindre ont när jag började dansa men domnade snart av och kändes inte av alltför mycket förrän på hemresan sen. Denna kvällen stannade vi till slutet och mycket nöjd återvände jag till en skön säng i Moliden.

På söndagen var jag verkligen slö! Förutom en kortis till Barnens hus med Tessan så tillbringade jag dagen i soffan framför tvn. En middag fick jag mig också och sen var Tommy på ingående. Det var skönt att komma hem och katterna hade nog saknat mig lite för mycket. Natten blev rätt jobbig och slutade med att jag fick sova med katterna i soffan istället för i sängen med Tommy. Nåja, inatt får de sova ensamma! Nu ska jag försöka laga lite matlådor, de är lite bristvara på sådana här hemma..

Imorgon har jag kvällspass. Onsdag ledig och ska troligen träffa syster Helena med barn och Hanna som numera är Umeåbo igen. På kvällen ska stygnen på Kompis tas och på fredag är det avdelningsmiddag/fest i Sävar. Jag har en del annat spännande inplanerat också, men det är lite för hemligt för att skrivas här ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Så vi ses inte på Johannas fest?

Postat av: Malin

Låter som du haft en bra helg! Angående broderiet så köpte jag det komplett på Tradera, finns dock andra sidor på internet att beställa efter på, men jag tyckte det var det finaste!

2007-09-10 @ 22:24:23
Postat av: Tessan

Jag vill bara tillägga att JAG inte försökte göra dig osäker om din klädsel på lördagen :) *kram*

2007-09-11 @ 15:05:05
URL: http://danstanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback