02/01

Nyårsafton blev en riktigt trevlig tillställning. Jag började dagen med att skaffa ett fint brännmärke under hakan. Den stora röda blaffan jag fick är nu två fina streck, men det gör iaf mindre ont :/ Vi käkade hos Hanna och Jonas och hade det trevligt där innan vi vandrade iväg till Ida och Jens och deras sällskap. Det blev en riktigt trevlig kväll och nyårsdagen blev i följd otroligt lugn och stillsam. Bilder kommer!

Idag började vi klockan fem på jobbet för inventering. Det har vart en jättelång dag men det gick faktiskt rätt smidigt med inventeringen så jag var rätt nöjd. Mindre smidig var jag dock när jag vandrade omkring på knä och räknade tråg. Jag spräckte mina byxor! Men det bjuder jag på. Och jag var dessutom inte ensam om att lyckas med det imorse :) Så det blev väldigt roligt av allt.

Jag har rätt ont i kroppen idag. Jag vet inte om det beror på allt lyftande under inventeringen eller om det är nån förkylning som smyger sig på. Egentligen känner jag mig inte alls sjuk så jag är nog bara öm... Två dagar återstår av veckan sen har jag ledig helg. Och än om jag nyss vart ledig behöver jag det verkligen. All julhandel har verkligen satt sina spår! (Pust!) Efter jobbet idag blev det en timmes sömn innan jag orkade laga mat. Det fanns inte särskilt mycket här hemma så jag kan nog behöva handla. Då ska jag också träffa Ida.

Har försökt skriva klart min resumé av året, men jag har vart mycket sämre iår på att skriva ner vad som hänt (förutom i bloggen). Så den är inte lika bra som jag tycker den vart tidigare år. Jag kan iaf sammanfatta året som ett händelserikt år som gått otroligt fort. Jag hade en något tuffare start på året men sedan har allting bara blivit bättre och nu mår jag som en prinsessa :) I punktform får du nedan året som gick..


ÅRET SOM GICK - 2007

Januari
- En oförglömlig tjejfest, som så många andra.
- Jag fick tjänsten som avdelningsansvarig på Ica Maxi's fiskavdelning.


Februari
- Fick veta att jag skulle bli moster igen
- Går en fiskutbildning
- Dansmara i Övik! Bodde i Moliden hos Örjan & Therese.
- Skriver i bloggen "Eld i hjärtat ger rök i huvudet"
- Kisse får en Kompis :)


Mars
- Pappa fyller 50 år och firas av en mängd gäster!
- Linnea & Emma kommer på besök
- Min hittils längsta sjukskrivning


April
- Flyttade till Vittervägen 191
- Jag & Annica åkte på Ikea
- Rotanmaran.


Maj
- Valborg i Sörmjöle hos Nisse
- Noel döps i Pengsjö
- Örjan & Therese får en dotter, Alva.


Juni
- Lillebror tar examen från grundskolan.
- Morfar flyttar till Solhaga
- Midsommar med arbetskamraterna hos Jörgen på Carlshem


Juli
- Malin berättar att de väntar sitt andra barn (som snart är här nu!)
- Sandra & Samuel gifter sig i Sävar
- Rix FM-kalaset
- Fixar färdigt ett bord jag inhandlat på myrorna
- Semester i Övikstrakterna med Tommy
- Pollenallergin har dragit med sig kärnfruktsallergi
- En oförglömlig kräftskiva på Carlshem med tjejerna


Augusti
- Ryggont smyger sig på allt mer
- Till veterinären med Kompis för att bli av med gnället
- Årets kräftskiva med tjejerna på Carlshem
- Adam kommer till världen 6/8
- Blir avstulen en av mina cyklar


September
- Hanna flyttar till Umeå
- Dansmara i Övik! Bodde även denna gång i Moliden.
- Avdelningsfest hos Linda i Sävar
- Blir avstulen cykel nr. 2


Oktober
- Hanna och Jonas får sin lägenhet på Tomtebo
- Hade bakdag tillsammans med Helena och David
- Åkte till Moliden och var barnvakt till Alva
- Adam döps i Vännäsby
- Storkalas i Bredbyn


November
- Dansmara i Hudik, med Jessica och Magnus
- Äntligen påbörjas läkarbesök om mitt ryggont!


December
- Lilla julafton i Brån
- Julafton i Örsbäck
- Nyårsafton med Hanna och Jonas och sedan vidare till Ida

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Roligt att vi fick träffa dig så mycket 2007... hoppas på MINST lika mycket 2008 :) *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback