13/01

Det var egentligen meningen att jag skulle åkt till Moliden i fredags efter jobbet men planerna ändrades och jag åkte först lördag morgon. På fredagen såg vi Let's dance här hemma med Hanna och Jonas istället.  På lördag morgon hämtade Örjan mig och vi anlände till Moliden strax innan lunch. Där var det ett tag sedan jag var så det var mysigt och trevligt att komma ikapp lite. Alva växer så det knakar och blir bara sötare för var dag. Tyvärr drabbades Tessan och Alva av feber igår men det känns som om jag klarat mig undan. Idag tog jag bussen hem vid 12.30 och för första gången var jag vaken hela vägen. Det var otroligt vackert utanför fönstren. Kom säkert en decimeter snö där nere i natt och sen tittade solen fram på det. Hur fint som helst. Med bra musik i öronen passade det fint att vara finnas till. Däremot har jag riktigt ont i ryggen igen och att sitta stilla så länge blev rätt plågsamt. Nu måste jag försöka få hjälp igen annars blir jag galen.

Sen när jag kom hem försökte jag ta tag i mitt dåliga samvete. Jag var ju jätteduktig en period i höstas och sprang flera dagar i veckan så nu har jag tänkt ett tag att det är bäst att komma igång igen. Som tänkt letade jag reda på kläder och gav mig ut. Det var dock inte rätt dag för mig idag. Vägarna var taskigt plogade och luften att andas var iskall. Men nånting lärde jag mig ju av det också. Det blev bara en tredjedel så lång tur som jag orkade innan jag lade av sist. Så nu har jag nånting att sträva efter igen..

I veckan ska jag träffa Malin. Deras nytillskott är beräknat att komma till helgen, så det är hög prioritet att få träffa henne innan dess. Men nu är det hög prioritet att ta mig i härifrån, för ikväll ska vi till Sävar och käka!

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Tack för att du kom och hälsade på. Tråkigt att vi blev sjuka just då.. vi BRUKAR inte vara sjuka mycket i den här familjen! *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback