23/01

Sitter på jobbet och tar ut min sista rast. Idag på jobbet har allting strulat! Kylen är för liten, vi har för mycket grejor hemma, telefonen har ringt konstant..  Men just nu är det som bortblåst. Jag, Magdalena, Linda och Lindas kompis har precis bokat hotell i Sundsvall och ska åka iväg på en riktig tjejhelg till helgen. Ikea, shopping, utekväll i Sundsvall, hotell med hotellfrukost... Det kommer bli en riktig höjdare :)

Nu ska jag ned och städa ihop avdelningen så är det snart dax att åka hemöver igen!

- - -

Snart är det äntligen löning! Bara två dagar kvar. På fredag efter jobbet ska jag införskaffa mig en ny bäddmadrass till sängen och sen ska jag ge mig på jakt efter ett par nya skor. Eller egentligen skulle jag behöva två par. Jag har varit blöt om fötterna varenda dag denna vinter. Äger just nu bara tygskor och ett par stövlar som inte håller tätt längst sulorna. Ingen hit direkt.

Jag är fortfarande snorig och har lite småtät i öronen. Jag jobbar ju och är betydligt piggare, men nog vore det skönt att bli kvitt förkylningen och få åter lite energi snart.

Igår var jag ledig och följde mamma på en fullspäckad dag. Först handlade vi på Maxi och gav oss sedan iväg till mormor. Vi hämtade upp henne och åkte vidare till morfar för att hälsa på. Det är mysigt att se hur mycket de tycker om varandra. Hos morfar fikade vi och pratade ett par timmar innan det var dax att ge sig iväg igen. Vi lämnade mormor och åkte till Helena (via EM möbler). David fyller 3 år nästa helg så mamma skulle gratta honom. Han fick ett par längdskidor och åkte glatt runt med både skidor och stavar i köket :)

Om en halvtimme är det dax för mig att ge mig iväg till bussen. Jag jobbar kväll idag. Det känns helt okej, jag och Linda brukar ha trevligt på onsdagkvällarna. Har dock lite ångest att jag inte orkade pallra mig upp tidigare med tanke på det fina väder vi har idag. Riktigt vårväder, med sol och allt! Men det hinner jag ta igen en annan dag. Snart är ju våren här på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback