29/01

I helgen åkte vi iväg på en riktig tjejhelg :) Vi bilade först ner på lördagsmorgon och anlände till Sundsvall lagom till lunch. Vi hade planerat somså att vi skulle shoppa under lördagen och gå på Ikea på söndagen. Men efter ett par timmar shopping slog det oss att Ikea hade öppet till 20 och vi (jag & Magdalena) som skulle åka buss hem kände att det skulle vara mycket smidigare att ta även Ikea på lördag. Annars skulle vi nog bli väldigt sena hem på söndagen. Vi kom i precis lagom tid till Birsta, folket var precis på väg hem till middag och vi kunde strosa runt i lugn och ro, trots lönehelg. Hade det bara funnits mer utrymme och bärhjälp hade vi säkert(garanterat) handlat mer men jag fick mycket för mina pengar och faktiskt mest nödvändiga saker. När vi kom tillbaka till hotellet gjorde vi oss klara för att gå ut och äta. Vi bestämde oss för Jops krog och var mycket nöjda med maten. Därefter var vi egentligen väldigt trötta hela bunten, men jag och Magdalena bestämde oss för att testa utelivet i Sundsvall. Det var ett jättefint ställe, men jag var faktiskt inte särskilt impad. Morgonen efter åt vi frukostbuffé med de andra som sedan begav sig iväg till Ikea för sin tur. Vi tog det lugnt ett par timmar och hoppade på bussen hemåt vid 12-tiden.

David fyllde igår 3 år så jag var där och åt tårta och lekte en stund. Maria och Alva var också där. Det är nästan galet vad tiden går fort, barnen är så stora redan. Tur att det finns syskonbarn i alla åldrar :) Idag har mamma vart här på förmiddagen och sen har jag jobbat ikväll. Imorgon är jag ledig och har tänkt ge mig ut på stan och kika lite! Sen ska jag till Annika och få hjälp med håret inför maran. Och efter det så ska jag till Angelinn. En fullspäckad dag minsann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback