13/07

Semestern har börjat och nu börjar jag känna att jag njuter av ledigheten. Det tar ju ett tag innan man fattar att man får ta dagen precis som den kommer och att man inte ska jobba på måndagmorgon. En första vecka av fyra är avklarad. Första helgen så hade Tommy semesterfest och på söndagen firade vi Alva som fyllde 6 år! Tjejen är ju stor nu! På måndag rullade vi ned till Övik och där har vi vart tills i fredags. Jag klarar ett par dagar men längtade hem till civilisationen efter några dagar.. Till veckan åker nog Tommy några dagar innan mig, han blir inte lappsjuk lika fort ;)

Igår var vi på dans i Grärsmyr. Det var jätteroligt att komma iväg båda två och jag hade en trevlig kväll! Tyckte Blender saknade lite spelglädje och det saknades lite dansfolk men i det stora hela var allt väldigt lyckat. Ikväll ska vi på Rhapsody in Rock på Ön. Mor och far, syskon med respektive och barn och även morbror med familj ska dit. Kommer nog bli en riktigt mysig sommarkväll i det gröna! Synd att halten av gräspollen är så enormt hög just nu. Jag får just nu bara ta ögondroppar och nässpray och det hjälper bara korta stunder.

Planerat för resterande del av semestern är en resa nånstans i Sverige och troligen en tur till Östersund (Linnea -är du hemma i början av dånästa vecka?) Sen en tur till Ikea måste det bli. Inte för vi någon av oss är särskilt brydd om den oordning som fortfarande råder, men det börjar kännas som det vore skönt att få ordning på kaoset snart!

Imorgon går jag in i vecka 16. Alla som är gravid för första gången tycker tiden kryper fram. Själv är jag fascinerad varje vecka av allt som händer innuti, känns som tiden rusar fram. Snart är ju hälften över. Har gruvat mig länge för att ta på mig mammakläder. Av dom är jag inte alls särskilt impad och har vänt varje gång jag tänkt prova. Men igår var jag tvungen i ett par byxor.. och upplevelsen för mig var hemsk! Jag tyckte jag såg tragisk ut. Stora fluffiga tältkläder. Jag bara grät i provhytten! Men efter lite coachning fick jag mig ändå ett par jeans och såhär i efterhand är jag faktiskt rätt nöjd :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jaa det är jag, då har jag min enda semestervecka :)

Men gumman då, jag som tycker det finns så himla mycket fina mammakläder, jag vill nästan stoppa en kudde innanför tröjan för att få använda dom. Jag tror att du är skitsnygg, så det så. Puss och Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback