01/06

I helgen har vi fått njuta av den första riktiga sommarhelgen. Jag var ledig i fredags och det var välbehövt. Vi har nu städat ut lägenheterna och det är lika stor lättnad varje gång nycklarna är bortlämnade! På kvällen åkte vi till Sävar för att äta grillat tillsammans med syskon och deras familjer. 13 personer är vi för närvarande. Det är inte alldeles lätt att hinna med alla :) Men trevligt hade vi och maten smakade utsökt. Därefter åkte vi ut på premiären i Gräsmyr och dansade några timmar. Det var riktigt roligt och jag trivs mycket bättre på logdanserna! Det ger riktig smak av sommaren.

Både lördag och söndag har vi börjat dagarna på vår alldeles egna uteplats. Det har vart jättehärligt med frukost i solen! Igår flängde vi runt stan för diverse ärenden och grillade hemma till middag. Imorse vaknade vi till Barbados som grannen spelade på hög volym. Jag vaknade av sång och under förmiddagen fick vi skratta så vi nästan vek oss dubbla. Musiken var helt okej enligt min mening, men sången som lades på som extra av vår granne var.. tja, äh.. det finns inte ord ;) Idag har jag flängt runt stan och även hunnit hälsa på min lilla mormor som ligger på sjukhuset. Att man kan se så ynklig ut i sjukhuskläder! Nu väntar middag och sedan ska vi iväg för att fira min vän Magdalenas 25års-dag.

Till veckan jobbar vi omlott och det känns skittråkigt, men rent praktiskt kanske vi får saker gjort här i lägenheten vilket verkligen behövs. Det lilla rummet går det inte ens komma in i, det är kartonger från golv till tak fram till dörrlisten! På fredag är det nationaldag och röd dag. Vi funderar på att åka till Bredbyn och Tommys stuga över nästa helg. Är en helt enorm känsla att alltid vara ledig helgerna :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu ska jag sova, väckarklockan ringer vid tre inatt, tänk lite på mig. Kommer förhoppningsvis hem igen till Sverige fredag den 13e.. ahh! Kommer jag kunna ha kul med tanke på det? ... Nåja, kram, sov gott och ha en underbar vecka, älskar dig.

2008-06-05 @ 23:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback