10/03

Egentligen borde jag sova för längesen! Det har vart otroligt lite sömn i helgen och jag är rätt trött. Men idag har vart en fullspäckad dag så jag har ännu inte hunnit varvat ned riktigt för att somna nu. Klockan 6 imorse var jag på jobbet och där var fullt upp tills hemgång strax efter 15. Vid 18 var jag sedan tillbaka för att sitta i personalmöte i tre timmar. Efter det åkte jag hem för att sätta mig och leta mera laxfilé till den annons vi har nu. Efter att det lyckats sprang jag över till Anneli och fick håret klippt :) Nyfriserad och fin är jag nu äntligen hemma. Borde som sagt sova, men nu är det inte länge tills T kommer hem så nu kan jag lika gärna vänta och fixa med lite kvällsfika.

En rapport från Melodifestivalen, resan och vistelsen i Kiruna.
Resan till Kiruna startade i lördags morse från tågstationen här i Umeå och tills vi kom fram hade allting gått fint. Sen påbörjades en del strulande. För det första anlände vi till ett kallt(!!!!) Norrbotten, 26 minusgrader visade det sig vara och vi hade såklart inte klätt oss för det. När vi kom fram hade vi inte en aning om vilket håll vi skulle gå och den första bilen vi stoppade lurade iväg oss på fel spår. När vi sedan äntligen kom fram, ca en timme innan vi planerat att ge oss av fanns inget rum pga dubbelbokning. Detta fick de i sin plikt lösa och vi fick ett rum på samma vandrarhem som planerat. Någon duschning blev det aldrig tid för så vi fick på en toalett göra oss klara för festival. Ett snabbt mål på Sibylla fick bli dagens första och enda riktiga mål mat. Sedan letade vi reda på festivalbussarna och bussades ut till den flyghangar vars Melodifestivalen skulle hållas.

Festivalen var riktigt bra! :) Nöjda gav vi oss efteråt iväg tillbaka till 'stan' för att gå ut på Schlagerfest på hotellet. Någon schlagermusik blev det inte direkt, vi räknade till fyra låtar på hela kvällen och det var lite av en besvikelse. Men folket var trevliga och jag fascinerades av samsandet utav uteställen. En åldersgräns fanns men i lokalen fanns garanterat underåriga och även 55+are. Något vi också hade svårt att förstå var den 'mellanstadie-tryckare-liknande' dans som dansades till Hardrock Halleluja.. men man kanske gör så i Kiruna, vad vet vi?

På söndagen var vi tvugna att vara utstädade kl 10 och med tanke på att man visst inte behöver ta hänsyn till folk på ett vandrarhem hade vi vid den tiden inte sovit särskilt mycket. Men vi städade ut och gick iväg för att få i oss lite frukost/lunch... Inte ETT ställe förutom Ok hade öppet. Så vi fick köpa oss lite mackor och godis och söka reda på järnvägsstationen var vi sedan bäddade upp med handdukar och sängkläder för att inte frysa ihjäl. I fyra timmar försökte vi där fördriva tiden innan tåget äntligen gick.

Otroligt var att vi höll humöret uppe hela resan. Vi fick skratta lite åt allt som gick snett! Däremot var vi båda överrens om att det var otroligt skönt att komma hem till trygg mark igen! Och frågan är om någon av oss någonsin kommer att återvända till Kiruna? Men visst var det en resa vi minsann kommer minnas.

Jag hade ett gäng bilder jag hade tänkt bjuda er på, men nu verkar den inte vilja ladda in fler. Så tills vidare för ni nöja er med dessa, så får jag försöka ordna resterande en annan dag.

 
   
F v. Kisse på favoritplatsen. Katterna älskar Tommy. Jag & Ida på väg ut i Kiruna. Nyfriserad.


Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Skönt att ni kan skratta åt det.. *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback